Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Bra bostadsområden i Umeå?

Barnvänligt, de flesta områden som finns är helt okej, det är snarare era behov som kanske styr. Ska ni ha nära till city, sjukhuset, universitetet, tillgång till nattdagis, lätt att handla?

Kan ni tänka er att bo utanför i ett närliggande samhälle rekommenderar jag Holmsund varmt, där skulle jag gärna se mina barn växa upp, tryggt och harmoniskt och där har ni råd med radhus!

• Pokergirl

Inte östra ersboda, isf västra ersboda om ni ska flytta dit, betydligt bättre område! Vill ni undvika studenttäta områden så skippa ålidhem och nydalahöjd.

• Pokergirl

Fint ja, men bo granne med kriminella och psykfall vet jag inte om jag skulle rekommendera... Dom tog ju bort en bomb där bara för ett par veckor sedan!

• Pokergirl

Östra ersboda är granne med både anstalten och psykets alla boenden, ingen höjdare!

• Pokergirl

tutim: då har du haft tur! Rättspsyk har ju sin verksamhet där också, och på krukgränd bor det många mysiska människor. Jag bodde på mjölkvägen men hade en så pass otrevlig granne att jag skyndade mig att flytta.

Svar på tråden Bra bostadsområden i Umeå?