• tutim

Bra bostadsområden i Umeå?

Jag är väl den ende men jag skulle rekommendera Ersboda som i de flesta fall har oförtjänt dåligt rykte. Det finns några områden som är värre än andra men det det område vi bor i är underbart - mest barnfamiljer och jättelugnt och fint.  Antingen västra eller östra, västra Ersboda är liiiite närmare stan men det är obetydligt.

Antar att du menade Östra ersboda där ni sett ett radhusliknande hus? Vilken väg låg det på?

• tutim

Jag tycker Östra är jättefint jag, det beror faktiskt lite på var skulle jag vilja påstå. Längst nere vid kolbäcksvägen är det otroligt fint.

Som sagt; i vissa fall oförtjänt dåligt rykte.

• tutim

Pokergirl; har bott här i ganska många år och inte märkt av något alls.

Soc har nog sina lägenheter uppe vid Centrum och bakom Konsum osv - till och med där gick det att bo

Kanske bara haft tur?

• tutim

Kruk-Spann-Hinkgränd är exakt de ställen jag menar med "sämre" så det är sant det ni säjer. Dock - området längst ner vid Kolbäcksvägen (inkluderat det nya villaområdet) är supertrevligt och framförallt lugnt

Rent allmänt kan man ju säja att rötägg finns överallt, även på de områden i stan som anses som "bättre" (löjlig benämnelse men tyvärr sann)

Fast jag kanske återigen bara har tur

Gonatt och lycka till, texaspecan!

Svar på tråden Bra bostadsområden i Umeå?