• Anonym (velig)

Storlek på bröstimplantat??320 el 325??

Ska op mina bröst och väljer mellan 320 och 325g, är det nån egentlig skillnad?? Har en b-kupa idag. Vad skulle ni valt?

• Svar på tråden Storlek på bröstimplantat??320 el 325??
  • Anonym

ingen skillnad alls. Kan inte förstå att du fick välj på sån liten skillnad.

Ja la in 400 tror jag. men jag hade knappt a. ligger mellan b och c nu...

• Anonym

325cc är inte så mycket. Så om du vill att det ska bli en skillnad så ska du nog satsa på 350cc kanske?

• Anonym

Det de flesta säger efter sin operation är att de valde för små implantat - även de som inte vill se ut som tagna ur en porrtidning. Välj storleken större om du tvekar!

• Anonym (velig)

Har ju en b-kupa nu men jag vill inte ha "jättebröst", vill  att det ska se så naturligt ut som möjligt. Ingen, mer än min sambo, vet att jag ska op mig nämligen.
    Har testat med rispåsar men det ser ju jättestort ut!!

• Anonym

Men det är för att dom är utan på brösten. Det försvinner jätte mycket när inplantaten sätts in.

• Anonym (c kupa)

Håller med de andra. Jag som var inlägg ett. jag ångrar mig. vill ha större och jag vill inte heller se ut som e pinuppa.

När man provar inplantaten ligger de helt utanpå. när de säts in göms" de i kroppen en aning. Olumt skrivet men ni hajar säkert....

• Anonym (Kl)

Hmm, sätt in den mindre storleken. Modet vänder nu och det har blivit ute med stora implantat. Vill du att det ska se naturligt ut så tar du mindre.
    Jag opade mig på tidiga 90 talet, innan Pamela Andersson och Anna Nicole Smiths ingång och då var det vanligare med runt 200 ml.
    Jag hade pytte a kupa innan, satte in 225 ml på vardera sida, skitsnygg b kupa, INGEN gissade någonsin på implantat.
    Jag är 171 cm lång, vägde då ca 58 kilo.

Nu har jag tagit ut dom helt och hållet, blä för implantat säger jag idag, skönt att vara fri. Man mognar väl med tiden.

• Anonym (c kupa)

Beror naturligt vis vad man har för kropp för övrigt. Jag är 186 cm lång så av naturlig anleddning är inte 400 stort å mig i förhållande till resten.

Ingen har fattat at jag är opad heller min nuvarande partner och jag hade haft sex 3 gånger innan jag berättade, han blev jätte förvånad.

Vet inte vilket inplantat du valt. Jag tog koksalt och 'är nöjd med det.

KI

Hur blev dina bröst efter borttagningen?
    Var de "uttöjda" eller gick de tillbaks?

• Anonym (Kl)

Till c kupa...

Mina bröst är helt okey idag, i början var de lite konstiga och liksom insjunkna upptill.
    Men nu är de helt normala, jag antar att de rättar till sig med tiden, jag tog ut dom 2003, hade då haft implantat i ca 12 år.
    Har liten b kupa idag, jag bröst förändras ju med tiden och jag har ju fått två barn emellanåt också. Har även hört att huden är mer elastisk och drar tillbaka sig bättre innan 35 års ålder.
    Men även att storleken på implantatet man har är avgörande, hur mycket som har dragits ut liksom och jag hade ju relativt små implantat jämfört mot dagens storlekar.

Funderar du på att ta ut dom helt och hållet, eller?

1997 så bytte jag ut mina silikon mot koksalt pga allt skitsnack om silikon och man blev ju rätt skraj. Koksaltet såg väl ungefär likadant ut, men var inte alls lika mjuka och naturliga som silikonet och jag kunde känna kanter och höra liksom hur det kluckade till där inne ibland. De kändes aldrig som en del av mig och sen visade det sig ju ändå att de var lika illa som silikon när det kommer till sjukdomar och komplikationer och sånt. Till slut ville jag bara ha mina egna naturliga bröst, ville bara ha bort skiten.
    Min kompis, som också opererade in silikon samtidigt som mig första gången, tog ut sina silikon 2001 och de hade trasats sönder totalt, kirurgen fick ett sjå med att gröpa ur sörjan ur bröstena.

• Anonym (c kupa)

ok.

Nej jag är jätte nöjd med mina bröst, änn i alla fall.

Åt starka mediciner som barn och stannade därför av i puberteten, ¨så jag fick aldrig egna bröst. De blev bara som svullna bröstvårtor.

Har mått jätte dåligt över det med ett självförtroende lika med 0.
    Alla sa att implantat var fel väg att gå och att jag inte skulle må bättre för de.

Men efyer min operation är jag som en ny människa. Jag är inte längre en kvinna i en flickas kropp.

Mår man dåligt över sina bröst och vet att det verkligen är där problemet ligger tycker jag man ska ta steget.

Jag hade inte opererat mig om jag hafft bröst från början.

• Yes I am

Om du har testat och tycker att tex 320g är perfekta, så ska du välja 350g eftersom man upplever att 30g försvinner.

Ett tips bara!

Bry dig inte om så mycket vad andra har valt då varje människa är unik. Kroppsvikt, längd, bhstorlek innan mm avgör mycket hur mycket du måste sätta in för att uppnå din "drömstorlek".

Jag tex är 172 cm väger 50 kg och satte in 320g i varje bröst och gick från A till C och det ser helt naturligt ut på mig.

• titti1

hej,,ha en fråga.-.är de nån här som ha vanlig bröstpotes? ek känner ngn som har..jag ska alltså ha en sådan..ej koksalt el silikon. har man mky mkt ont efteråt o hur länge ca..kan man löyfta..ha man skydd typ bandage på brösten hur länge så fall.-.ska göra min op den 6 mars..börja bli lite nervös-...ska även götra en bukplastikop-är de nån som gjort det..jag ha fött 5 kids o ha hängmage o alltid vart överviktig..läkarn övertyga mej om att jag kommer bli platt o inget häng kvar o inga bilringar..hoppas de är sant..m,en värre kan de ju inte bli. snälla..är de nån som vill berätta lite om sina op o resultat osv. är de fel o skaffa eyt barn efter dessa op jag ska göra..kanskew för magens skull jag vet..usch.jag bli såå förvirrad. kram cissi

• Anonym (c kupa)

Jag vet inte om jag vet exakt vad det är för protes du menar?
    Vad är det för matrial? Om det är protes efter ex bröstcanser så brukar de vara mer eller mindre som vilka andra inplantat som helst.

Vet att i vissa fall op. man in en tom påse och sen sakta fyller upp den genom ett drenage typ? Så att processen tar någon månad.

Men om det är ett vanligt ingrepp så tror jag läknings tiden är precis som alla andra ingrepp.

kommer inte ihåg exakt hur det var. men gå in och kolla på

www.plastikkirurggruppen.se

Där står ganska mycket.

• Peanutbutter

Till c kupa...

Ja, jag förstår ju att det inte är kul att vantrivas i sin egna kropp.

När jag opade mig första gången 1990, så var det mest för att "man kunde ju" och "det var ju så säkert".
    Min kompis och jag tyckte det var en kul grej och slog till, pengar hade vi, då kostade det bara 16500 spänn.

Jag hade då också pyttebröst, alltså inget att tala om, men jag har faktiskt aldrig mått dåligt över det någonsin. Så jag opade mig mer för att bli snyggare, inte för att må bättre.
    Och ja, vi både blev skitsnygga i våra nya sexiga b kupor. Vi såg det mer som acessoarer och klädde oss därefter.
    Måste säga att ja, jag har haft jätteskoj med mina implantat och fått massor av uppskattning, men till slut blir det lite...vad ska jag säga,jobbigt? Jag vet i alla fall att idag vill jag inte dra den sortens uppmärksamhet till mig.

Men som sagt, jag tror alltså även att storleken på implantat kommer att minska nu igen, det är ute att ha jättebröst.
    Men, jag måste säga att med mina 225 ml, så kändes det som jättebröst det med för mig, just för att jag innan ej hade några bröst.
    Kirurgen sa även att jag kunde ej stoppa in så mycket mer, ville jag ha större så måste det opereras i omgångar för att töja ut huden. Vad jag ej fattar idag är att hur man i en omgång bara kan gå från absolut nada bröstvävnad till att stoppa in typ 400 ml!? Hur går det till liksom?

Jaja, lite funderingar bara man kan ha ibland.
    Jag förstå absolut de som vill opa sig, jag har ju gjort det själv. Och, jag har gjort mer ingrepp än så, sist har jag fettsugit mig, så ja, man kan väl säga att jag verkligen är för plastik kirurgi, så länge man vet om alla risker. När tiden är mogen så tänker jag även göra ansiktslyft.
    Men aldrig mer kommer jag stoppa in några främmande föremål i kroppen dock.

• Anonym (c kupa)

jag gick och tittade på mina papper här under em och ser att jag har farit med osanning. jag har 200 i varge bröst....sorry.
    400 tillsammans.

Ett litet bevis på hur dålig jag är på att uppskatta mängd och volym.

Ja med tanke på den effekt jag fick på 200 så måste 400 vara enormt....hahaha

och jag som skrev att jag ville göra större men inte se ut som en pinuppa...

Svar på tråden Storlek på bröstimplantat??320 el 325??