• S 1987

Tips på dukning vid dop!

Min dotter Wilma ska döpas den 10:e mars så nu behöver jag tips på hur man kan duka vid fikat efter själva dopet!!
    Någon som kanske har någon bild att visa så jag får se hur ni gjorde...

De är också så att jag fyller 20år samma dag och då har min mamma tänkt bjuda på mat och sånt för de allra närmaste, syskon, Wilmas gudföräldrar och hennes farföräldrar.
    Någon som har förslag på vad man kan bjuda på för mat?
    Och vad ska man bjuda de som inte äter vad som helst?
    Ska man ha köttbullar och korv(som min svärfar föredrar) så börja de ju kännas lite som julbord och de vill man ju inte ha i mars...

Hoppas någon har några bra förslag :)

• Svar på tråden Tips på dukning vid dop!
  • Vannis

Angående dukningen så hade jag tjej-dop i våras. Jag köpte fejk-rosblad på IKEA och strödde ut i mitten av borden och ställde ut små skålar med gelehjärtan och polkagrisar. Det var jättefint!

Varför inte göra det enkelt för dig med maten och göra något lätt som potatissallad och rostbiff, med någon god fräsch sallad till. Kanske också en grekisk sallad som alternativ och något gott bröd. Det kan ju förberedas i god tid, min dotter gillade inte dopet alls och det blev lite stressigt, det är skönt att slippa hålla på i köket då.

• pemi

Jag gjorde en enkel duktning. Ljuslyktor med rosa värmeljus i, servetter i rött o rosa och sen glasskålar med vatten, blommor och flyt-ljus i. Finns bild i mitt galleri. Vi ade ca 69 gäster och bjöd "bara" på fika med doptårta då vi hade dopet kl 15.30.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • gresligagreta

bilder finns hos mig

• Lykiska

Något som är jättefint som bordsdekoration är att ta IKEA´s små, låga värmeljushållare i glas och sätta en gerbera i lite oasis i varje. Man kan ju ta varannan med värmeljus och varannan med blomma. De är ju så vanliga, så det brukar gå att låna ihop många.

Vi tog en stans (köpt på bokhandel eller pysselaffär) och stansade små fötter ur tjockt papper i färger som passade temat, vi hade silver, guld och rött, och så blå dukar.

Och glöm inte en gästbok! Vi tog en vanlig bok för foton med blanka sidor, skrev instruktion om att man skulle ta upp en hel sida med vad man ville. Det blev en salig blandning av dikter, visdomsord, recept, små hälsningar och tack för den fina dagen. Längst bak skrev vi sedan upp vad han fått av alla..

• S 1987

Lykiska

Jag har sånna små lyktor, har 8st, mamma har 4, kanske om de hinner förbi IKEA när de ska ner till södra sverige så kanske hon kan köpa fler....
    Har nämligen 40mil till IKEA så de är ju en bit, inte bara tvärfara direkt..

Jag såg någon stanns någon som hade klippt ut små barnfötter och lagt på dukarna, såg ut som ett barn gått på bordet :)

Inga fler som har bilder? :)

• Lundby87

Välj typ 3 färger som du gilar. Dekorera med dessa färger. Ex en vit duk för att skydda bordet. Ha en till två blommer i varje vas. Plasera dessa vaser med 1 meters mellan rum. Kolla om du kan hitta på typ pandura eller nån butik i den stilen dekration typ stenar eller hjärtan mm som du spider utt lite lätt på bodet. å så spinner du vidare

• Umbra

Murgröna är bra att klippa av och lägga på borden... ser fint ut till blommor i skålar med vatten. Det kan du ju köpa i flerpack i mataffären eller nåt.

• En liten krigare

Jag har lite bilder från Olivers dopGlad

Svar på tråden Tips på dukning vid dop!