• MakeMeHappy

Vad man inte får göra som gravid!! Här samlar vi allt!

Hej på er!

För min egen del (och säkert en del andra) så tyckte jag att det skulle vara bra med en tråd där vi samlar ALLT som man ska tänka på när man är gravid, från det amm man fått sitt plus tills dess att bebben kommer ut!

Så alla ni erfarna mammor, eller pålästa människor kan väl vara så gulliga att ge tips och råd om tex:

*Vad man ska undvika att äta
    *Vad man ska undvika att göra
    *Vad som kan vara skadligt för foster/mamman

osv osv.

För att förtydliga vad jag menar och ge ett exempel så börjar jag med:

Gravida kvinnor ska undvika att bada när det finns mycket giftiga alger i vattnet.

Så! Kom igen nu och skriv ner allt ni vet! Glad

• Svar på tråden Vad man inte får göra som gravid!! Här samlar vi allt!
  • MakeMeHappy

Squeezetoy:

Bra tips! Glad Gäller detta hela graviditeten eller från en viss månad?

• Svinto78

Inte hoppa bungyjump eller fallskärm

~¤~ Mammas hjärta Felicia ~¤~
  • Squeezetoy
    MakeMeHappy skrev 2007-02-16 09:36:16 följande:
    Squeezetoy:Bra tips!  Gäller detta hela graviditeten eller från en viss månad?
    Tror det gäller hela graviditeten faktiskt. Det brukar sitta skyltar vid de åkattraktioner man inte får åka. Vilket är alla de roliga... Det var ju inte så man var sugen på att åka barnbåtarna direkt...
  • MakeMeHappy
    Squeezetoy skrev 2007-02-16 09:45:01 följande:
    MakeMeHappy skrev 2007-02-16 09:36:16 följande: Squeezetoy:Bra tips!  Gäller detta hela graviditeten eller från en viss månad? Tror det gäller hela graviditeten faktiskt. Det brukar sitta skyltar vid de åkattraktioner man inte får åka. Vilket är alla de roliga... Det var ju inte så man var sugen på att åka barnbåtarna direkt...
    haha nej det är ju inte så spännande... Räcka ut tungan Skrattande

FLER TIPS???
  • Fru B

Min erfarenhet är att det faktiskt är rent skadligt att dammsuga för blivande mammor! De få gånger jag gjort det under båda mina graviditeter har det resulterat i ordentliga ryggbesvär i flera veckor.

• Originalet

Gå på vin- och ostprovningar i Italien när man är med jobbet på jobbresa!!!

Det var TRÅKIGT att se alla goda ostarna de smaskade i sig!

• Ninis9

Varför får man inte hoppa fallskärm? Blir trycket för högt eller vad är anledningen?

• teljeufo

Man ska inte bada i bubbelpool på badhuset för de byter inte vatten så ofta och där bara älskar bakterier att bo (man behöver inte vara gravid för att få avsmak av det nu när man vet vad som finns i vattnet eller hur Flört )

Ny dag nya möjligheter...
Svar på tråden Vad man inte får göra som gravid!! Här samlar vi allt!