*.
...När man somnar framför tv´n klockan 23 på nyårskvällen och vaknar först när grannarnas fest verkligen sätter igång vid 03.00...
Har varit vår "story" de två senaste nyårsaftnarna (bättre lycka i kväll)
Gott Nytt År allihopa!
...När man somnar framför tv´n klockan 23 på nyårskvällen och vaknar först när grannarnas fest verkligen sätter igång vid 03.00...
Har varit vår "story" de två senaste nyårsaftnarna (bättre lycka i kväll)
Gott Nytt År allihopa!
...när man lätt och utan betänkligheter redogör för sina arbetskollegor hur många gånger man fått byta nedspydda och nedbajsade sängkläder under en natt då sonen hade spysjuka.
...när man informerar kollegorna att chefens bil kört in på parkeringen genom att ropa: Titta bilen kommer, vroom vroom!
...när man tilltalar sin chef i tredjeperson: Kanske Britta (chefen) kan kolla på det här medan Ida (jag) ordnar med resten?...
Jag fattar inte varför jag inte kan sluta tilltala personer i tredje person. Det börjar bli riktigt pinsamt.
...när man hela dagarna går omkring och ser saker utifrån barnens ögon. "Oj vad spännande med en kopieringsmaskin!!! Titta, en kopia av handen..." eller "Men OJ vilken STOOOR traktor..."
...när man talar om för sina gymnasie-elever att de måste ta på sig säkerhetsbältet FÖRE de får leka med traktorerna i bilen när vi ska åka på exkursion...
...när man kan alla sagoböcker i bokhyllan utantill, vilket iofs är mycket praktiskt när man vill titta på tv samtidigt man ska läsa sagor.
J son: Du dödar mig!! LOL!!
snacka om att känna igen sig till 100% Ha ha ha ha
Kami74: Jag tror du tappat bort en rad i krokodilsången, så här har jag lärt mig den:
Nyss så träffa jag en krokodil,
som körde runt i en bil
han var så tjock fet
och blåste i trumpet
men bilen var för trång
och svansen var för lång
så den fick ligga på ett litet flak där bak
Kram på er alla krockodildiggare!
Man vet när man är småbarnsförälder när...
...man kan alla barnsångers texter utantill så bra så man kan rätta andra småbarnsföräldrar här på FL