Inlägg från: Skrattmås |Visa alla inlägg
  • Skrattmås

*.

skrattar så min dotter vaknade.....

* Du "sparar" dina rena fina jeans tills du ska till bvc (visa dig bland folk)

* Dina kompisar pratar om vad de ska ha på sig på daten - du om vad ditt barn ska ha på sig på släktmiddagen.

* Din partners säger ledset: "åhhh.. tänk att jag missade det" när du berättar att lillan tagit AD-dropparna utan att spotta ut dem för första gången.

* Du bjuder hem en avlägsen bekant på nyårsmiddagen för de är de enda som har barn och de nära vännerna är inte så sugna på Pommac till 12-slaget..

* Du blir _uppriktigt_ glad när en väninna blir gravid.
  • Skrattmås

När det känns som om hjärtat nästan ska sprängas av kärlek "bara" för att man ser sitt barn skratta med hela ansiktet!

*blir matt bara jag tänker på det*

• Skrattmås

* När man säger "nu ska VI bada" eller "nu ska VI äta" (när man bara menar barnet)

* När man själv börjar gråta när ens barn är "otröstligt" och mannen får trösta bägge två.

• Skrattmås

När:

* man har födelsedagsfester mellan klockan 12 & 17 istället för 19-04.

* man längtar till sommaren för att lillan ska kunna vara ute och leka i trädgården och inte för att man kan dricka öl på uteserveringarna.

* man pussar sitt barn så mycket på dagarna att man inte alls är lika sugen att pussas med mannen på kvällen som man en gång var..

* när man ändå blivit nykära i varann och glädjs otroligt för varje litet framsteg hon gör och kan sitta och se på henne och vara övertygade om att vi gjort världens bästa barn!

• Skrattmås

Ohhh, ja! det är sååå härligt!!!

Svar på tråden *.