• AnnaZ

*.

Stumpan2: Hehe! Tur att jag har glasögon!!!!

• AnnaZ

man börjar SE de tappade /slängda barnskorna vantarna, mössorna, leksakerna, napparna etc.
    Inte såg jag sådant tidigare!?!

• AnnaZ

När man vet att man måste åka i baksätet när det sitter en bilbarnstol i framsätet i bilen och inte tycker att "Kan de inte flytta på den där stolen...." Så tänkte jag nämligen innan jag fick barn... *erkänner*

• AnnaZ

... när man tackar för att man får kvittot på affären: "Tack tack, åh varsegod, tack så mycket..."

• AnnaZ

Hehe!

... man loggar in tre gånger på FL en kväll men bara hinner sitta fyra minuter totalt eftersom man blir avbruten hela tiden av någon som behöver något...

*puffar*

• AnnaZ

... när det står tre olika sorters blöjor i badrummet.
    En storlek till nyfödd, en sort i juniorstorlek och en "apotekets nattbinda" till mammas avslag!

• AnnaZ

.... man inte köper "Amelia" och "Sköna hem" länge utan prenumererar på "Vi föräldrar"

... man inte är med i Bonniers Bokklubb längre utan är med i Bonniers Barnbokklubb

• AnnaZ

... man måste öppna ett spännband när man vill ta fram ett rivjärn ur köksskåpet och hämta en pall när man ska ta ner godisskålen från översta hyllan i skafferiet och låsa upp medicinskåpet när man ska ta fram en huvudvärkstablett och trycka på barnsäkerhetsspärren på dörren när man ska kasta slänga sopor i sophinken och...

• AnnaZ

... när det tillkommer nya kategorier i hemarkivet som "barnbokklubbar" och "barnförsäkring"...

• AnnaZ

... man inser det ofattbara i att man kommer att vara någons mamma för resten av livet!!! *Känner sådan lycka!!!*

• AnnaZ

... man kan klippa någon annas (gullungens ) tånaglar utan få betalt!

• AnnaZ

... när man lärt sig att hinna göra OTROLIGT mycket på 10 minuter! Tex. gå på toa, värma matlådan i micron, skala två morötter, gå ut och hämta posten, ögna igenom posten, ringa till mormor och berätta att idag har h*n lärt sig det och det, vattna blommorna i köket, duka och precis börja äta...

Svar på tråden *.