*.
Stumpan2: Hehe! Tur att jag har glasögon!!!!
Stumpan2: Hehe! Tur att jag har glasögon!!!!
man börjar SE de tappade /slängda barnskorna vantarna, mössorna, leksakerna, napparna etc.
Inte såg jag sådant tidigare!?!
När man vet att man måste åka i baksätet när det sitter en bilbarnstol i framsätet i bilen och inte tycker att "Kan de inte flytta på den där stolen...." Så tänkte jag nämligen innan jag fick barn... *erkänner*
... när man tackar för att man får kvittot på affären: "Tack tack, åh varsegod, tack så mycket..."
Hehe!
... man loggar in tre gånger på FL en kväll men bara hinner sitta fyra minuter totalt eftersom man blir avbruten hela tiden av någon som behöver något...
*puffar*
... när det står tre olika sorters blöjor i badrummet.
En storlek till nyfödd, en sort i juniorstorlek och en "apotekets nattbinda" till mammas avslag!
.... man inte köper "Amelia" och "Sköna hem" länge utan prenumererar på "Vi föräldrar"
... man inte är med i Bonniers Bokklubb längre utan är med i Bonniers Barnbokklubb
... man måste öppna ett spännband när man vill ta fram ett rivjärn ur köksskåpet och hämta en pall när man ska ta ner godisskålen från översta hyllan i skafferiet och låsa upp medicinskåpet när man ska ta fram en huvudvärkstablett och trycka på barnsäkerhetsspärren på dörren när man ska kasta slänga sopor i sophinken och...
*Skrattar åt Fröken Sandy* Sov du gott då?
... när det tillkommer nya kategorier i hemarkivet som "barnbokklubbar" och "barnförsäkring"...
... man vet var man köper plastfrotté
... man inser det ofattbara i att man kommer att vara någons mamma för resten av livet!!! *Känner sådan lycka!!!*
... man kan klippa någon annas (gullungens
) tånaglar utan få betalt!
... när man lärt sig att hinna göra OTROLIGT mycket på 10 minuter! Tex. gå på toa, värma matlådan i micron, skala två morötter, gå ut och hämta posten, ögna igenom posten, ringa till mormor och berätta att idag har h*n lärt sig det och det, vattna blommorna i köket, duka och precis börja äta...