*.
Hahaha, den här tråden är min nya hobby! Åxå småbarnsförälder-syndrom..?
Hahaha, den här tråden är min nya hobby! Åxå småbarnsförälder-syndrom..?
När man funderar över saker att skriva på den här tråden..
När man under middagen redogör för lillans bajsrutiner under dagen.
NÄr man smakar på gröten för att bebben ska se hur gott det är, och man håller god min och säger "Mmmmmmm, mums!". Fast man helst av allt vill kräkas för att det är så äckligt..
När man har asmånga planer på vad man ska göra när bebben väl somnat, tex dricka kaffe, ta en långdusch, fila fötterna, diska etc etc, och vad gör man? Sätter sig vid datorn.
En till: när man börjar följa Sunset Beach och Melrose Place, för sjuttonde gången...
när man på morgonen ska sätta i linserna, men kommer av sig och försöker istället ta ur dom (som man ännu inte hunnit sätta i, om ni fattar!) och står alltså å gräver i ögonen efter något som inte finns. jättebra lixom! gjorde detta imorse..
Anna Z: :)
När man inför ett väntande besök kollar så att lilltjejen har mátchande kläder och strumpor och sedan kollar så att man själv har kläder överhuvudtaget på sig..
När man rakat benen, inte för sin egen skull, inte för sambons, nej, utan för att man ska på babysim följande dag.
Tragiskt, men ack så sant!
När skåpet där man tidigare bara haft plastburkar och dyl numera utgörs av bröstpumpar och x antal nappflaskor
När man får ungefär tiodubbel dos frisk luft mot innan man fick barn!
När man ständigt har dåligt samvete.. :)
När man läser en insändare i Mama om hur typiska mammor ser ut, med grå byxor, kortklippt hår etc och inser att det är precis så man själv ser ut!
När man inte sett ett helt tv-program på månader. Antingen avbryter lillan eller så somnar man... :)
När dagarna går så fort så det lika gärna kan vara fredag som måndag, man har liksom ingen aning.
När man STÄNDIGT oroar sig, dygnet runt, för allting..