Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

*.

När man samlar på sig massor med recept på alla möjliga "exotiska" rätter, typ wokad fläskfilé med grönsaker eller lövbiff och förstås också asiatiska och mexikanska rätter, men aldrig har möjlighet att tillreda dem...

• Party of five

...när det finns så många saker att planeras in i sin agenda. Typ dusch kl 19, storbyk ons fr o m kl 15, dagklubb ti och to kl 9, lekpark kl 10, BVC fre kl 14 osv. Alla de andra "viktiga" sakerna får inte plats i dagordningen. Men av någon orsak så håller de tiderna ändå aldrig, så man undrar vad man egentligen har agendan till?!

• Party of five

När vintern blir ett enda sjukvarande. Först lillis, sedan storasyster, mamma, pappa, lillis igen, storasyster igen, sedan ännu en gång lillis och mamma osv... Åh, vad jag längtar efter sommaren...

• Party of five

OCH

När man inte minns när man senast hade tid att göra något själv i lugn och ro... Det är barn, barn, man, hushåll, barn, hushåll osv ända till läggdags då man själv stupar i säng...

• Party of five

och för att fortsätta ännu på mitt senast inlägg...

det gäller även saker som att gå och duscha själv, sitta på toa själv, läsa en tidning i lugn och ro eller alls... etc etc etc...

• Party of five

Och för att inte verka helt negativ på denna soliga varma härliga dag...

När man inser att man är såååå lycklig och att det är sååå härligt att få en stor kram och blöt puss av någon som verkligen älskar en...

• Party of five

När man äntligen fått på vinteroverall och alla mössor och vantar på båda skrikande, sprattlande ungarna som inte vill ut, meddelar den som först blivit påklädd (den äldre) att hon minsann behöver på toa...

• Party of five
    Jag tror jag snart fyller en hel sida i den här tråden... Kommer på mera hela tiden...

När man varje dag blir så rörd av de härliga barnens kärlek att man meddelar mannen (som barnen inte visat den goda sidan åt just då) att man skulle kunna ha 10 st barn... Han visste inte riktigt vad han skulle säga...
  • Party of five

När man inte längre har en blekblå aning om hur dagens klädmode ser ut... Ja, när det bara varit mammakläder och gamla kläder (man vill inte köpa nya innan man gått ner alla kilon som ju brukar ta till nästa graviditet... ) och inte handlat moderna kläder på typ 5-6 år eller mera...

Och make-up!! Man tycker att man är sminkad när man hunnit ta på sig lite mascara på ena ögat och glömt det andra i hasten mellan blöjbyten och påklädningar när man ska på fest. Man har glömt pudret och har minimalt med ögonskugga eftersom man är så ovan att ha smink på sig att man inte vill översminka sig. Läpparna har cerat på sig istället för läppstift, för det var det enda man hittade i handväskan när man väl kommit iväg...

• Party of five

När man hänger på denna underbara sida så ofta man har en möjlighet! Min man säger titt som tätt: "Jaha, den där idéen har du nog fått från FL... " och "Du ska inte hänga på FL hela tiden, du får sådana konstiga idéer..." TACK till er alla underbara människor på FL för alla era underbara idéer!

• Party of five

När det enda man hinner se på TV är barnprogram tillsammans med barnen på mornarna när man ännu inte orkar ta itu med någonting...

När man äter godis i smyg och känner sig som en skurk. När den äldre kommer på en och frågar "mamma, vad har du i munnen?" svarar man oskyldigt "en halstablett, mamma har lite ont i halsen, ser du..."

När man längtar efter att åka med äldsta dottern på barngymnastik, för då hinner man i hela 45 minuter sitta och snacka skit med de andra mammorna.

När man planerar allt utifrån barnens synvinkel. Maten - är det sådan mat de säkert äter..? Besök - har de barn och leksaker? Resor - att resmålet säkert är intressant för barn. osv.

• Party of five

Kami74 och ni andra

Innan " och svansen var för lång" kommer "men bilen var för trång"

SUPERLÅT!

Just nu går jag och sjunger på denna:

Lilla Olle i skogen
    mellan träden han vandra'
    och han mötte där borta på en jättestor hund
    Joddeladdehi och joddeladdehohho (skäll som en hund)
    Joddeladdehi och hej!

• Party of five

Jag ser nu att kaksmulan hann före...

• Party of five

När man tycker att det är lyxsemester att åka ensam till matbutiken en gång...

• Party of five

NEJ!!! Imorgon har det gått 3 månader sedan denna tråd startades... Nu startar jag en ny, så alla underbara småbarnsföräldrar kan roa sig med att jämföra alla småbarnsföräldertokigheter vi alla råkar ut för...

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2547372.html

Svar på tråden *.