Inlägg från: Nicke |Visa alla inlägg
  • Nicke

pojkar har en snopp, flickor har en....vad???

Inte nu igen. :) Se tidigare trådar. Finns en tråd med bl.a. omröstning. ;)
    Vi säger INTE snippa.

• Nicke

Snutta säger min fru och pga detta så har jag börjat säga samma.
    Hon kommer i sinom tid att få höra att det faktiskt heter något annat. ;)

Nej, jag vägrar ge mig in i diskussionen igen.

• Nicke

Jag tycker Snippa låter skitlöjligt. Bruden delar uppfattningen.
    Vi gör ingen stor sak av det så våra döttrar lär heller inte göra det.
    Vi för inte över något laddat med ordet eller håller på och larvar oss på annat sätt. ;)

• Nicke

Svårt att förklara. Vi gör ingen grej av det helt enkelt.

För övrigt så har piixelslyna en väligt bra syn på det.

Stoffe76 skrev 2007-02-16 15:29:53 följande:
    N1klas: du lovade ju tidigare i tråden att inte ge dig in i diskussionen. Kom igen, nu då! Jag utmanar dig! Vaddå larvar er inte?
  • Nicke

Det gör man när man stoppar in fingrarna i slidan på en kvinna eller är det bara jag som har hört benämningen "pulla" i såna sammanhang?

ericas mamma skrev 2007-02-16 15:44:44 följande:
    pulla
  • Nicke

Nja, men det får mig att tänka lite på Snipa vilket är ett sorts slang för båt. ;)
    Vi säger ju snutta men det kan ju göra också. Snutta på saker.
    Men, det känns bäst för oss och hon kommer få veta vad det verkligen heter i sinom tid. ;)
    Det kvinnliga könsorganet har ett namn. Även ett namn för allt som ingår i könsorganet.
    Det har diskuterats i en annan tråd. Lång tråd med omrösning. ;)

Stoffe76 skrev 2007-02-16 15:48:17 följande:
    N1klas: nä, du har rätt. Pulla används också som "smeknamn" för höna. Snippa används inte till något annat!
  • Nicke

Snipa säger man om båt i allmänhet. Inget speciellt märke.

Anonym (sippa) skrev 2007-02-16 16:45:04 följande:
    Snipa får mig och tänka på en sås snipa.plus att snipa är en båt modell....eller liknande
  • Nicke

Det finns många namn på ett kvinnligt könsorgan så jag förstår inte hysterin.

Majken skrev 2007-02-16 17:31:00 följande:
    Vi har anammat ordet snippa som är ett toppenord enligt mig Dessa rader är ju klockrena!! GE FLICKOR ETT NAMN PÅ SITT EGET KÖN! "Pojkar har penis, pick och snopp,på synonymerna finns det egentligen inget stopp.Ett bra ord till flickans vi måste hitta, annars blir det bara framstjärt, slida och fitta.Låt oss nu alla fula öknamn slippa,pojkar har snopp, flickor har snippa!"(av Beatrize74)Love my M-girls
  • Nicke

Det har visat sig att Vulva är allt. HELA könsorganet alltså.
    Och sen är det ett jävla tjat om att det skall vara ett samlingsnamn för allt.
    Snopp. Snoppen består av så mycket mer än bara en pinne. Sådeså.

• Nicke

Det är ju inte våra barn som ser det som något jobbigt att det inte har något namn.
    VILKET DET HAR!
    Det är ju inte BARNEN som säger att det inte har något namn och att det är såååå dåligt. Det är någon ANNAN som säger det. Då frågar jag mig, VEM?! Jo, precis. Vuxna människor.

Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???