Inlägg från: Nicke |Visa alla inlägg
  • Nicke

pojkar har en snopp, flickor har en....vad???

Nu utvecklas detta till exakt samma diskussion som förekom i en annan tråd om samma sak. Ni som är intresserade av att diskutera vidare med mig får nog ta o läsa mina svar där. Jobbigt att upprepa sig helatiden. ;)

• Nicke

Endel säger snorren, vissa säger boppen om snoppen.. som min pappa. Inte direkt en traumatisk upplevelse för mig.

• Nicke

Mitt barn vet redan. Hon behöver inte fråga.

mjuik skrev 2007-02-16 17:50:17 följande:
    N1klas: en del barn på dagis frågar ju fakiskt, då är det kanske bra att ha ett svar.
  • Nicke

Japp. Jag menade att de som inte vet aldrig har fått veta av sina föräldrar. Right?
    Så, hur löser vi detta enorma problem?
    Det har fungerat i årtionden. Varför är det ett problem idag?

mjuik skrev 2007-02-16 17:53:39 följande:
    Jo fast nu finns det ju flera barn än ditt.
  • Nicke

Finns massor med namn.
    Det finns även riktiga namn som finns med i ordlistan.
    Problemet har vi vuxna skapat. Inte barnen.
    Hur mycket bryr síg barnen?
    Visst om jag säger "Elina, ditt könsorgan har inget namn.. eller ja, det du har mellan benen eftersom du inte vet vad könsorgan är. Eftersom det inte har något namn så betyder det att kvinnor.. eller tjejer.. är dåliga. Och du vet, du är ju tjej".
    Ja, då kan jag tänka mig att det kan bli problem.

De vet ju i sinom tid de "riktiga" namnen.

mjuik skrev 2007-02-16 17:56:32 följande:
    N1klas: problemet är kanske att småflickor fortfarande inte har ett namn på sitt könsorgan utan får hålla på med hemsnickrade ord.
  • Nicke

Mjo, det är ju sällan man pratar kön med andra faktiskt så, jag vetifan.
    Bara för att jag kan säga snopp om mitt könsorgan så betyder det inte att jag springer runt och ylar om min snorre.

• Nicke

Hemma hos oss så kommer aldrig snippa att användas men vår dotter kommer vara fullt medveten om att den troligen kommer att kallas så av andra. Precis som med alla smeknamn. Detsamma gäller snopp.

Jag respekterar förstås ALLA som säger snippa om det kvinnliga könsorganet.
    Jag repekterar även ALLA som INTE vill använda ordet snippa.

• Nicke

Jo, jag har hört det.
    Jag använder dock inte alla ord som står i ordboken. Jag använder mycket slang och det kommer jag forsätta med trots att jag vet det riktiga ordet.

mjuik skrev 2007-02-16 18:02:55 följande:
    N1klas: snippa är det riktiga ordet nu. Det står i ordboken.
  • Nicke

Det riktiga namnet för hela paketet är vad jag vet Vulva på en kvinna.
    Det kom vi fram till i andra tråden om jag inte minns fel.
    Slida är ju, ja, slidan.
    Ja, det behöver de ju inte.
    Vet inte varför vi säger vårt egna egentligen då det inte ens behövs.
    Frugan började med det och jag hakade på.

Vi kom dock aldrig fram till vad hela paketet hos en man heter.
    Manligt och kvinligt könsorgan är väl så nära allt man kan komma?
    Min snopp består av ett ollon och en pung. Den består även av andra delar på insidan.
    Så, samlingsnamn för mannens könsorgan är?

Moimukulat skrev 2007-02-16 18:03:34 följande:
    Niklas: De "riktiga" namnen, vilka är det, och varför måste man använda andra ord innan de får lära sig de "riktiga namnen"?
  • Nicke

Jag såg även i andra tråden där en lärare berättade att ordet snippa nu INTE har använts på ett bra sätt i skolan där hon jobbade utan mer som något negativt.

• Nicke

hahah barn har alltid rätt eller hur är det? ehm. :P
    Ungefär samma som kunden har alltid rätt.

Smurftulpanen skrev 2007-02-16 18:10:01 följande:
    Jag har alltid sagt hönan,fast min son säger att det heter murran(han har lärt sig på fritids).Vi har pratat om den för ett tag sen då han han ville ha reda på hur ett barn kom ut,jag sa att kommer ju från hönan.Men NEJ sa han,"dom kommer från röven".Han är fortfarande inte övertygad utan han tycker att han har rätt! ;)
  • Nicke

Inte jag heller.

Moimukulat skrev 2007-02-16 18:10:06 följande:
    Vulva har jag aldrig hört någon säga om fittan i vardagligt tal..
  • Nicke

Fittan har jag dock hört i vardagligt tal när man har varit nedlåtande eller velat slå ner på något tyvärr.

Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???