• Splach

Finns det något för att få tjockare hår?

Ja precis som rubriken säger, finns det något som gör att man får tjockare hår?

Är så förbaskat trött på mitt ur tunna hår

om jag tar allt hår i handen, ja som när man sätter upp det i en hästsvans, så når jag runt det när jag har pekfingret där tummen börjar "får ju knappt in min andra tumme i det hålet"...
    Har ganska stort huvud och brett ansikte, vilket inte direkt passar till tunt hår som går slikat efter huvudet
    Någon som vet hur man ska kunna få "fylligare" tjockare hår?..

Är så trött på detta, för det är få frisörer som vill klippa mej, pg av att jag har så pass tunt hår, vilket tydligen gör det svårt för dom att klippa..

• Svar på tråden Finns det något för att få tjockare hår?
  • niamh

Finns ju en del "hair thickening" produkter som man har i innan man fönar håret. Funkar bra tycker jag! Köpte den senaste på H&M, deras eget märke.

• elvin dräd

Tigi har schampoo för tunt hår och något som kallas rootbooster: viktigt är då att man också fönar upp volymen

• God Is A Girl

*lägger till i favvisar*
    Har inte så suupertunt men extremt rakt och platt och går verkligen inte att föna upp så då kanske jag får lite tips här om produkter som kan hjälpa

• Splach

Jag har försökt att föna upp mitt hår, men det håller bara i några minuter

• hot chocolate with cream

Ljusa slingor kanske? Det gör så hårstråna sväller.
    Min frisör sa att en del alltid slingar håret, för det är lättare att hantera det då.

• MajaW

Sätt i en hårförtjockning/längning, behöver inte bli så dyrt om du bara vill fylla ut håret. Går bra att göra hemma om du är någorlunda händig.

• AstraTrillian

Använder en jättebra mousse som heter thikr (eller nåt) från rusk. Ger fylligare hår utan att det blir stelt eller kletigt.

• spiritsinlove

B-vitaminer

- alla stavfel är medvetna -
  • mrs holiday

Blek slingor (de gör håret lite strävare och därmed lättare att få volym på) och använd Tigi Catwalk rootbooster i hårbotten, det är den bästa jag har provat.

Jag har också lärt mig att volymschampo/balsam är ett måste, annars rasar håret ner på en gång som du säger.

Jag ser ut som en slickad katt i håret om jag inte gör vid mig, men med mina "tricks" ser det iaf inte helt onormalt ut *s*.

• Poena

Börja med volymgivande scampo och balsam.

Undvik balsam i hårbotten, använd bara på längderna.

Föna håret upp och ned till en början, använd volymmousse i det fuktiga håret innan föning.

Bästa tipset är nog Volumaster från Björn Axén http://www.axens.se/main/p_voluMaster.html som är en vågtång att använda i underhåret. Det ger verkligen volym!! Mycket enklare och mer hållbart än att försöka föna upp volymen.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Blondiiie

jag hade nog kört med hårförlängningar

• Splach

Woow vart kan man köpa Volumaster?

Svar på tråden Finns det något för att få tjockare hår?