• Anonym

Ni som har/haft vätskefylld cysta i bröstet

Hej!

Är 31 år och har en vätskefylld cysta i ena bröstet. Första gången jag kände den var för ca 3 mån sen under amningsperioden. Har nu slutat amma men den finns kvar. Har varit hos min gyn som har gjort ultraljud på knölen. Den var vätskefylld enligt honom. Enligt dr vidtar man inga åtgärder om man inte får besvär av den.

Några frågor till er som haft samma problem:

* Hur länge hade ni den, försvann den av sig självt?

* Fick ni punktera cystan och tömma den på vätska?

* När i livet fick ni den och vet ni anledningen?

* Min cysta varierar i storlek. Vissa dagar är den betydligt mindre och andra större. Verkar som den tömms resp fylls på i bland. Har ni haft det så oxå?

* Det är väl inte farligt? Enligt dr är det inte det men fundrar dock i de banorna i bland.

Snälla besvara gärna frågorna om ni har erfarenhet!

• Svar på tråden Ni som har/haft vätskefylld cysta i bröstet
  • Anonym

Hej! Jag har haft en sån cysta som du pratar om. Fick den efter att jag fött barn men den hade säkert varit där ett tag utan att jag visste. Var på bröstmottagningen och de punkterade den. De såg direkt att den var ofarlig(på vätskan som kom ut tror jag) och sa att det här behöver vi inte skicka för analys. Jag tycker att du ska kontakta bröst/kirurgmottagningen så att de får kolla och ev punktera. Så kan du släppa det där sen! Det är jobbigt att oroa sig! Jag vet! kram

Svar på tråden Ni som har/haft vätskefylld cysta i bröstet