• anbiel

Ligamentsmärtor i vecka 6-7?

Jag vaknade i natt och hade ont längst ner i magen, nånstans i livmodertrakten. Det känns som kramp, och jag vill antingen sträcka ut ordentligt, eller krypa ihop i fosterställning.

Blev livrädd och täntke att nu är det kört... Men så läste jag om ligamentsmärtor. Det här känns som mensvärk, fast värre. Det kommer och går, men har hållit i sig hela dagen.

Kan det vara ligamentsmärtor?
    Hur tidigt kan man få det?
    Hur vanligt är det?
    Bör jag kontakta läkare eller barnmorska?

/Anna
    (osäker o lite rädd...)

• Svar på tråden Ligamentsmärtor i vecka 6-7?
  • Tigertofflan
    Växtvärk!!!

Om det är ligamenten än vet jag inte, men jag tror det!!!!!!!
    Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • anbiel

smärtan är ungefär som om det lika gärna kunde vara urinblåsan som är sprängfull... lixom.

Blir lite orolig.
    Har ju aldrig avari gravid förr...

• Tigertofflan

Säger det igen.... växktvärk

Grattis!

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • LindaKarlsson

Jag råkade ut för exakt samma sak inatt, kändes som fruktansvärd mensvärk. Jag är i v 6 bara (första grav.) och tänkte att det säkert skulle vara kört. Ringde mamma som lugnade mig med att det säkert är livmodern som utvidgas.. Dvs ligamentsmärtor :) Skönt att höra att jag inte är ensam. Är ju inte så insatt ännu!

• april79

Det låter exakt som ligamentsmärtor! Ingen fara alls. Jag fick det redan i vecka 5 och gjorde för säkerhets skull ett VUL v 6 och då slog hjärtat som det skulle :o) Jag är nu i vecka 12 och allting fungerar kanon, enligt ett andra ultraljud. Jag var också jättenervös, men helt i onödan alltså. Så här tidigt bör du råka ut för en blödning om det är missfall. Stort lycka till med graviditeten!

• YinYang

Jag hade precis lika, började i v 5 och slutade kring v 14. Gjorde ett par vul där i början för att jag hade så ont. Bla ett i v 7 för att utesluta utomkvedshavandeskap. Då såg vi lilla hjärtat första gången

• anbiel

Tack för alla lugnande svar!!

Som du skriver Linda, så är vi ju inte så insatta ännu :)

Ska till barnmorskan om tre veckor, och tycker det är en evighet tills dess. Det är ju nu man har alla frågor!!!

Men, nu är jag mer lugn. Tack igen!

(O lycka till, Linda =)

• trazzlan

Har också samma, man undrar ju hur mycket plast dendär krabaten tänker sig därinne så som det drar Det kanske är flera

• Scruffy82

Jag tycker att du ska ringa gyn så får dom kolla upp det.. eftersom du är orolig,men det är säkert ingen fara men du blir då lugnare efter att du varit där.
    Jag har haft ligament smärtor tidigt denna grav. och jag gjorde så i allafall. Lycka till

Svar på tråden Ligamentsmärtor i vecka 6-7?