• Caoa

Hjälp! Era bästa drinkrecept

Ska på "rest-fest" i morgonkväll. Alltså vi ska ha fest med systrarna och dricka ur alla spritflaskor som står och skräpar i skåpen och aldrig blir använda.
    Men!
    Vi har ju inga bra recept på vad man ska göra med alla olika sorter. Så hjälp oss nu med alla tänkbara recept på goda drinkar och shottar och liknande!!

Utbudet på flaskor:
    *Baileys
    *Whiskey
    *Absolut vanilj
    *Minttu
    *Mango-likör
    *Likör 43
    *Bacardi
    *Jordgubbslikör
    *Samt myckenhet diverse...

Och förståss ska vi ju handla blandvatten och diverse tillbehör, bara ni talar om vad vi ska handla....

Snälla. HJÄLP OSS NU!!!

• Svar på tråden Hjälp! Era bästa drinkrecept
  • Razzla

så mycke bra saker ni hade..

Här är några enkla..

whiskey+bailys= shot ! först whiskey och sen bailys ovanpå. häll försiktigt så delar de sig.
    Likör 43+mjölk = mums
    Baccardi kan man blanda med de mesta men lite färsk lime och en skvätt ginger ale är super (min favorit)

Se i mina ögon att jag ler
  • Caoa

Tack!

Vi hittade Gin, Jägermeister & Vodka också....

• Belana

Jägermeister + red bull
    Det är det som maken och hans polare dricker mest.

• Jennnyn

Kaffe + Bailys
    Whiskey (som det är)
    Absolut vanilj + Sprite + lime
    Minttu + Varm choklad
    Gin + Tonic water + is + citron
    Jägermeister + Redbull, eller drick som den är
    Vodka + jorgubbslikör + färska mosade jordgubbar + Lime + Sprite
    Likör 43 + Mjölk

Lite förslag bara! Är ingen bartender direkt

• Caoa

Inga fler bra förslag? SNÄÄÄÄLLA!?!?

• Jennnyn

...eller så gör du helt enkelt en blandning av allt, håller för näsan, och dricker

• Honey1982

bacardi+jordgubbslikör+frysta/färska jordgubbar blandas i en mixer med krossad is=strawberry daiquiri=yuuuuummmmy!!!

• Lisa 74

Absolut vanilj skulle passa med jordgubbslikör och sprite pressa i lime eller citron för att bryta sötman.

Likör 43 med mjölk är ju en gammal klassiker

Mangolikören skulle jag blanda med vaniljvodka och mortla i små apelsiklyftor fyll upp m sprite

Bacardi plus cola

gin plus tonic water

• Caoa

Hmmmm..... Jennyn´s förslag på häxblandning var ju förståss en idé. Men det känns som det blir en jobbig morgondag isåfall!

Kom igen nu, ännu finns några timmar att komma med goda idéer innan jag måste åka och handla!

• Caoa

Snälla.
    Inga fler shots-recept? Skulle känna för att dricka shot ikväll...
    Hur var det nu man gjorde nyponshot då i ungdomen? var det med likör 43+nyponsoppa, eller kommer jag ihåg fel?

• Jennnyn

hmm...Ni råkar inte ha en slatt Galliano också? Isåfall är ju Galliano + kaffe + grädde = HOT SHOT en gammal klassiker

• Caoa

Just det!
    Hot shot drack man ju förr... Ska se om vi har Galliano. Annars kanske likör 43 kan motsvara, väl..? Kunde iallafall prova göra hot shot på 43:an...

• Jennnyn

Det kan säkert funka

En annan god shot är Dooleys och blåbärssoppa = "Vasaloppet" Dooleys kan säkert bytas ut mot Bailys eller Likör43

• Lychee

vodka + baileys + mjölk = en halvdan orgasm

byt ut baileysen mot valfri söt likör. supergott!!

• Caoa

Tack för all hjälp! Det blev en bra fest, alla var rätt så glada i hatten och drinkarna var av varierande godhet....
    Tack!

• sailormoon81

bacardi apelsinjuice och frysta hallon + lite socker i en mixer JÄTTE GOTT

Svar på tråden Hjälp! Era bästa drinkrecept