• HotRodDady

psoriasis artrit nån?

nån mer?

känner mej rellativt ensammen här om de och vill bara höra hur ni andra har det

• Svar på tråden psoriasis artrit nån?
  • mamsen76

Här har du en till! Egentligen vet jag inte om jag har Beschterew reumatism eller psorisasis artrit eftersom jag fått båda diagnoserna av olika läkare.....fast det spelar ju ingen roll eftersom de är så lika.

• HotRodDady

oookaj... najs e veta att man inte e ensammen iaf... vars i kropper sitter mesta värken för dej å hur länge har du haft den?

• mamsen76

Jag började bli dålig för ca 13 år sedan och sen dess har det varit upp och ner, just nu har jag en väldigt bra period. Har mest ont i axelpartiet och har konstanta inflammationer i musklerna. Har haft det så länge så jag har liksom vant mig vid värken. Vissa "vanliga" saker kan jag ha svårt att göra, tex at bära en handväska över axeln en hel utekväll, då är jag hur svullen som helst och har riktigt ont dagen efter......

Hur är det för dig då?

• HotRodDady

typ samma dock bär ja inte väska=)...
    ne men de e flera år sen de börja smyga sej på i axlar/Skuldror/nacke... har oftast ett tungt tryck över samma ställe hela tiden.. dock blir de värre till å från å typ 1 gång om året i en treveckors period blir de så jävligt att ja får sjukskriva mej...
    men de e som du säger.. man går och vänjer sej...
    nu har jag kommit in i en grym period me otroligt mycke värk i ryggslutet så iband kan man inte ens sitta upp...
    e lite jobbit när man jobbar som personlig assistent å ska chava runt på en rullstol + kille på ca 60 kg

• Catchie80

Hmmm, startade en exakt likadan tråd för nån vecka sedan och fick typ 2 svar.....

mamsen76

Inflammationer i musklerna? Det har man inte i psoriasis artrit... Måste vara den andra sjukdomen du har då...

HotrodDady

Fler saker gemensamt tydligen....

• mamsen76

Va lustigt att vi har ont på ungefär samma ställe. Vet att det kan va jobbigt när man har "fel" jobb, jobbade själv på krogen samtidigt som jag pluggade och det var inte det bästa jobbet med tanke på ryggen.

Hoppas att du känner dig bättre snart!

• HotRodDady

Catchie: åkte in akut för 2 månader sen me nacken å efter otroligt mycke om å men vart de muskelinflamation och för 2 veckor sen var diagnosen psoriasis artrit... då sa dom att de va tecken på de

• HotRodDady

mamsen: som de känns nu kommer de nog dröjja innan ja känner mej bra... har provat massor salvor/tabletter... knapt nånting som ens lindrar

• mamsen76

Catchi: Fick svaret att det visst kunde sätta sig i musklerna och inte bara lederna, samma sak gäller vissa reumatismer. Sista diagnosen jag fick var psoriasisartrit och den föregicks av en LÅÅÅNG utredning på Karolinska.

• HotRodDady

har även "vanig" psoriasis me grymma utslag.. värst på benen.. morsan har osså å även hon har artrit... så ja hoppas värkligen värkligen inte att kotten min kommer få de

Svar på tråden psoriasis artrit nån?