• Annapann

Knöl vid snoppen. Orolig... =(

I morse upptäckte jag att min två månaders son har en knöl ca 1.5 cm ovanför sin snopp och ut mot högra ljumsken. Den är drygt 1 cm i diameter. Jag fick komma till bvc. Min sköterska sa att det förmodligen är en lymfkörtel, men att vi ska få träffa doktorn på onsdag. Nu är jag så orolig! Jag vet inte hur jag ska kunna vänta ända till onsdag. Mår fysiskt illa av det här. Kommer inte kunna sova. Är det nån som har varit med om liknande? Eller nån som hört om det förr? eller nåt som gör mig lugnare? Är så rädd att det ska vara nåt tok med min lilla prins!

Stolt mamma till världens finaste Åke.
  • Svar på tråden Knöl vid snoppen. Orolig... =(
  • ruffe4

Eller ljumskbrock, jättevanligt, jag har haft det! Opereras bort

• Annapann

Men borde inte ljumskbrock ha upptäckts tidigare?

• ruffe4

Ser nu att du redan träffat BVC, hon nämde inget om brock?

• Annapann

Jo, men hon sa att hon inte trodde att det var det... Ledsen

• Smillelina

jag har haft dubbelsidigt ljumskbrock. Sedan är det ju jättevanligt att lymfkörtlarna sväller upp. Min lillkille fick knölar bakom öronen.

Du ska se att det inte är någon fara!! Men alltid bra att kolla upp allt en gång för mycket!!

• Hatifnattmamman

Låter nog som en lite svullen lymfknöl. Är den rörlig då du känner på den? Mjuk eller jättehård? Är den mjuk och rörlig borde det inte vara något farligt. Men kolla upp det så vet du säkert. Lycka till!

• Annapann

Den är hård, men rörlig...

• Hatifnattmamman

Har du fått nåt svar ts?

• Annapann

Ja, vi var ju till läkaren. Men hon visste inte vad det var. Sa dock att den var helt ofarlig eftersom den var rörlig. Hon ska kolla den igen när Åke är fem månader. Så, jag antar att jag måste lita på henne. Fast visst kändes det konstigt när hon inte visste vad det var...

• Hatifnattmamman

Ok, tycker nog du kan lita på henne, absolut. Just detdär med att den är rörlig är viktigt, det så dom till mig me och då är det inget farligt iallafall. Kram till er!

• millou

Är knölen alltid där? Min sons ljumskbråck upptäckte jag när han var ett par månader men det opererades bort först när han var 6 månader. Jag hade sett det ett tag innan jag fattade vad det var. Det kom bara fram när han skrek så det var ju lätt att missa iom att han hade blöja på sig mest hela tiden. På din beskrivning tycker jag absolut att det låter som bråck men jag vet ju å andra sidan inget om andra sorters knölar... Kan tillägga att det aldrig var någon annan som såg knölen förutom jag och min sambo. Sköterskan försökte få honom att skrika så den skulle kommma fram men det gick inte och likadant var det vid läkarbesöket men vi fick tid för operation iaf och där hittade dom bråcket och lagade det.

• Hatifnattmamman

Jag har ingen erfarenhet av brock vill jag ännu tillägga.

• Annapann

Ja, jag tänkte också brock. Men läkaren sa att det inte var det. Och knölen syns inte, bara känns. Men han har i alla fall inte ett dugg ont av den. Vad gulliga ni är som bryr er! Kram på er!

Svar på tråden Knöl vid snoppen. Orolig... =(