• Vallivetu

I min sämsta stund...

Satt här vi datorn på vår ovanvåning, i svarta spets boxertrosor, vit bomulls-amnings-bh som plattar till tuttarna och gör dem grymt fula, och stora fluffiga innetofflor. Okammad, osminkad och luktar svett. (ska nämligen ställa mig på crosstrainern så småningom) Jag väger 10 kg mer än vad jag vill har lös hud på magen, satt framåtlutad - alltså ser magen jättvalkig ut. Har bristningar på låren och lite på magen.

Jag är med andra ord inte alls nöjd med mig själv och min kropp just nu.

Det ringer på dörren, bonusen ska bli hämtad. 3min senare stövlar biomamman och bonusen upp för trappan (man ser datorn och alltså mig i halva trappen, det är spaljé) och bevittnar hela härligheten.

Biomamman hatar mig och jag har alltid kännt av det och en viss konkurrans från hennes sida med. (hon är 6 år äldre)

Blev så arg på min man att jag började tjuta. VARFÖR har hon rätt att STÖVLA in i MITT HEM och se mig när jag inte var beredd eller ens villig att visa mig??? Jag blir så arg och det känns som ett stort övertramp och jag känner mig så liten och tillplattad.

Var tvungen att få skriva av mig.

• Svar på tråden I min sämsta stund...
  • TEDDEN

Se det positivt, nu kanske hon inte kommer att hata dig längre.

Nä, det var dåligt gjort utav henne! Gör hon alltid så?

• Vallivetu

Nä det har hänt ett par gånger innan, men det är alltid hennes dotter som ska "visa något". Då har jag varit där nere med, och alltså "beredd".

Blir ju mest arg på min man, han visste ju att jag inte hade kläder på mig och att jag var här uppe.

Till saken hör att jag fick barn för 3 månader sen... Ja, ni förstår att jag inte hunnit fixa till mig sen dess...

• Peda

Men ta och tala om för henne att gör inte om det?

• Vallivetu

Ja... Det kunde jag kanske gjort, men skadan är redan skedd. Men hur tänker man liksom? Jag skulle ju ALDRIG bara stövla in i någon annans hem bara för att min dotter ska visa något (som hon för övrigt har visat 2 gånger förut), utan att höra om det är ok.

• Peda

Har varit med om liknande grejj.. stod i duschen när jag hör nogon vrida om låset på ytterdörren och komma stövlande upp i trappen..jag vart så jävla rädd att jag skrek rätt ur. Snor om mej handuken och rusar ut med tvålkoppen i näven. Då är det svärmor som använd extranyckeln och bara teaskat in.. som svar fick jag att-trodde inte du var hemma. Hon och jag är kraftigt ovänner idag... så jag förstår hör kränkt du känner dej.. och förbannad. Man ska ju inte behöva kännas sig otrygg i sitt eget hem lixom.

• Rymdmamma

tzz, tycker du överreagerar... sluta sitt naken hemma tänk på att barnen ser dig också.. är det inte ok att visa sig så för vissa människor behöver du inte sitta så bland dem heller..?
    varför ska barnen "behöva" se dej på det viset om det skulle va ett sånt trauma för biomamman att se dig så?

tror som sagt inte hon bryr sig alls..hon har väl sett halvnakna människor förr?

• Siri2006

Rymdmamma. saken gäller väl inte om huruvida det är ett trauma för bio-mamman utan hur det känns för TS?!

• Vallivetu

rymdmamman - Eh, jag får sitta hur naken jag vill i mitt eget hem tack-ska-du-ha. Men du läste bevisligen inte alls utan ska bara spy lite galla. Jag var inte naken, hade boxer trosor och bh. Det här väl herre min gud skillnad på om mina barn ser mig, och min bonustjej (som var 1 när vi blev ett par min man och jag och hon är 5½ idag) ser mig, än om hennes mamma gör det!?!?! Dessutom vill jag själv välja vem som ser mig i bh och trosor, och inte att någon bara klampar in i mitt sovrum oinbjuden. Jag hoppas att du har rätt (hur du nu skulle kunna veta hur hon reagerade du vet inte ens vem människan är!!!) ändå och att hon inte bryr sig.

• Fialotta 85

Förstår precis vad du menar här trampar oxå barnens bio mamma in titt som tätt även då hennes barn inte är här hon skyller på att hon var i närhten eller inte hade batteri på mobilen innan hon ringde och sen har vi ingen ring klocka så då MÅSTE hon ju bara gå rakt in för hon kan ju inte knacka!!
    ÅÅhhh vd jag avskyr det..
    kommer ut ur duchen helt naken och möter henne i hallen..
    Jag vill absolut inte sluta springa omkring naken i MITT hus för att kanske så kanske hon känner för att komma förbi...

• Sissi82

tycker du har all rätt att bli arg på henne. din borg! du trampar inte in i hennes hem oinbjuden eller oanmäld! stå på dig!

~stolt-ung-mor~
  • Agni

Rymdmammas kommentar var ju bara för rolig hahahahaha (ironi)

Klart som f*n att du får vara naken i ditt hem. Och ingen annan har rätt att klampa in. Vare sig det är bonusens mamma eller inte! Informera henne om att hon inte får göra om det! Fult gjort tycker jag!

Lovas mamma
  • Lyxmamma

Hos oss kommenterar biomamman vårt hem i negativ bemärkelse till barnet när inte vi är hemma. När vi är hemma kommer hon knappt in utan sitter och tutar som en galning utanför huset. Jag skulle aldrig drömma om att gå längre in än innanför ytterdörren i hennes hem om det inte var okej. Klart att du själv ska få välja vem som ser dig och på vilket sätt i ditt eget hem. Hon har ingenting med ert hem att göra förutom att hennes barn bor där med er. Det var bra att du sa ifrån till gubben så att han vet vart dina gränser går. När vi precis hade träffats jag och min gubbe så ringde det på oanmält på dörren när jag precis klev ut ur duschen. Han ville så gärna presentera mig för de som ringde på och bankade på dörren och bad mig komma ut. Jag hamnade i en situation som blev mycket jobbig eftersom jag inte ville komma ut nyduschad i handduk och hälsa på okända folk och inte heller svara nej och verka sur. Jag sa i alla fall nej och pratade med honom om det när de hade gått. Han förstod vad jag menade när vi pratade om det och skulle inte göra om det *s* Men för honom var det ju bekanta så han tänkte sig inte in i min situation... Det blir tokigt ibland! Hon kanske inte menade illa och kanske förstår om du pratar med henne. Jag ska hålla tummarna för dig att samtalet går bra om du beslutar dig för att prata med henne.

Svar på tråden I min sämsta stund...