I min sämsta stund...
Hos oss kommenterar biomamman vårt hem i negativ bemärkelse till barnet när inte vi är hemma. När vi är hemma kommer hon knappt in utan sitter och tutar som en galning utanför huset. Jag skulle aldrig drömma om att gå längre in än innanför ytterdörren i hennes hem om det inte var okej. Klart att du själv ska få välja vem som ser dig och på vilket sätt i ditt eget hem. Hon har ingenting med ert hem att göra förutom att hennes barn bor där med er. Det var bra att du sa ifrån till gubben så att han vet vart dina gränser går. När vi precis hade träffats jag och min gubbe så ringde det på oanmält på dörren när jag precis klev ut ur duschen. Han ville så gärna presentera mig för de som ringde på och bankade på dörren och bad mig komma ut. Jag hamnade i en situation som blev mycket jobbig eftersom jag inte ville komma ut nyduschad i handduk och hälsa på okända folk och inte heller svara nej och verka sur. Jag sa i alla fall nej och pratade med honom om det när de hade gått. Han förstod vad jag menade när vi pratade om det och skulle inte göra om det *s* Men för honom var det ju bekanta så han tänkte sig inte in i min situation... Det blir tokigt ibland! Hon kanske inte menade illa och kanske förstår om du pratar med henne. Jag ska hålla tummarna för dig att samtalet går bra om du beslutar dig för att prata med henne.