• TrueStory

Spermaallergi

Jag har nyligen fått höra att en person i min närhet fått såkallad spermaallergi..
    Läkarna förklarade att hennes pojkvän kan ha vissa bakterier i sperman som hennes kroppp inte klarar av och då stöter kroppen bort dom. Hon svullnar upp där nere och det kliar och blir helt röd. Om hon får sperma på kroppen så blir hon röd och det blir nästan eksemliknande märken. Det kliar och svider jätte mycket. Tänkte bara höra om någon annan lider av samma sak? Både hon och jag skulle vara tacksamma för svar, tips eller råd.

• Svar på tråden Spermaallergi
  • Anonym (svamp?)

Hmm..Jag trodde jag hade svamp, kliar som tokig. jag bröt upp från ett längre förhållande i höstas och har nu träffat en ny kille. Och oj, vad det kliar...kanske allergisk då?

• TrueStory

Det är möjligt. Men oftast så svider det och svullnar upp om det är allergi. Kontaka din barnmorska eller gynekolog..

• Neko

Gäller det i så fall allergi för all sperma eller kan det vara bättre/värre med vissa killar?

• Anonym

Alla har ju en specifik bakterie/ph-balans i underlivet. När man träffar ny partner och efter att man haft sex, så kan den balansen störas. Bakteriebalansen störs, och likaså ph-balansen. Därför kan man få svamp av detta.

• TrueStory

Det kan vara värre med vissa killar. Som sagt alla killar har olika och vissa bakterier kan man tåla..

• ying yang

oj, aldrig hört talas om tidigare, men klart, man kan ju va allergisk mot det mesta så.

• Anonym (allergisk?)

Jag tror att jag är det. Har länge trott att jag lätt får svamp vid samlag, eftersom det kliar och svider, men jag börjar misstänka allergi. Särskilt eftersom jag de senaste gångerna då jag fått sperma utanpå min kropp har reagerat med fullt av små ilsket röda kliande utslag.

Svar på tråden Spermaallergi