• Anonym (åh)

hur blir man av med magsjuka?

jag har varit magsjuk sedan i torsdags, hur 17 blir jag av med detta? jag har gått på diet med "snäll" mat under dessa dagar, men ändå blir det inte bättre, förlorar vikt, har ingen ork och har huvudvärk. kan det vara farligt att gå magsjuk så här länge?

• Svar på tråden hur blir man av med magsjuka?
  • AnnaLind

Jag tycker du ska ta dig ner till apoteket o köpa piller mot diarré. Sen är det också superbra att få i sig: blåbärsoppa, vitt bröd, fett(typ smör), salt och kokt mat. Ät små portioner men ofta. O drick så mycket vatten du bara kan!!

• A o E

Så länge du dricker mycket och får i dig såväl salt som socker är det ok. Annars är det farligt. Men du verkar ju få i dig lite efter vad du skriver. Fortsätt med skonkost. Är det i tarmen så testa med blåbär o morötter i olika former. Undvik frukt och mjölkprodukter eftersom magen ofta är laktoskänslig i samband med magsjukor.
    Har du diarréer kan det vara bra med Imodium el liknanade - finns receptfritt på apoteket.
    Krya på dig! Och överansträng dig inte utan låt kroppen vila så gott det går.

• Mamma Mysig

oftast är det bara att vänta på att det går över men man behöver vätska, cola o the med socker är bta för då får man lite närig,

• mamma me tre

Det är lättare att få än att bli av med magsjuka!!! Ledsen jag brukar äta lite ,lite första dagarna tex the, skorpor, rostat bröd, coca-cola(avslagen) ris och kokt fisk .....jag tror att det viktiga är att man äter smååå portioner så man tar det lite lugnt med magen!! hoppas du blir frisk snart!

• SandraJ

Provia att dricka är bra. Undvik laktos (mjölk, ost, fil m.m.) Annars är det tyvärr bara att vänta ut det.

• Anonym (åh)

tror ni jag kan gå och jobba imorrn eller smittar det, svårt att veta när det "bara" är diarre?!

• Avelyn

Är nog ingen bra idé att gå och jobba med magsjuka. Även diarré smittar ju. Synd att utsätta andra..

• norgesessan

Du får tänka att diarreen är oppkast, om det är lättare...det smittar via avföring också.

JAg var bara sjuk en dag eller två, men tilfrisknade på sekunden när sonen blev jättesjuk och fick åka in på sjukhuset...

Gången innan dess var jag också sjuk en dag, for jag var tvungen att ta hand om dom andra....

Sonen var sjuk en vecka, så det kan hålla i sig...

• Anonym (åh)

hmmm tack.. blir väl hemma imorrn oxå då! missar så mycket på jobbet när magsjukan pendlar mellan alla i familjen hela tiden, hopplöst ju!!

• norgesessan

jag vet...har haft influensa sen natt till förra fredan, och ena sonen har feber hela tiden...kommer inte ihåg hur det är att jobba nestan....

Svar på tråden hur blir man av med magsjuka?