• Stor A

zakynthos grekland

TS; jag har bott på anadiomeni, gjorde det 2005, fint hotell med bra service. Vi hade iofs oturen att få ett rum mot gatan så det kunde vara lite störande med biltrafik på nätterna, nu är det inte någon stor genomfartsgata utan en mindre.

Många som varit på Zakynthos verkar bara ha sett fulla tonåringar och engelsmän och visst finns det många såna men det finns även en underbar långgrund, finkorng strand med underbart vatten. Sen får man inte glömma sköldpaddorna, caretta caretta. En tur till smugglarvraket är att rekomendera och blå grottorna är vackra, jag skulle kunna sitta och räkna upp hur mycket som helst att titta på för det är nämligen så att Zakynthos är min favorit ö.

Ska för övrigt själv dit den 14 augusti, med min 12-åring, en kompis till honom och kompisens mamma. Längtar som bara den, fast det blir 8 gg jag åker dit.

Hoppas vi får fint väder när vi är där. Hur länge ska ni vara där? Vi ska vara i 2 veckor.

• Stor A

Spacebeare; är det för sent att sköldpaddorna i augusti? 2005 när jag var ner så såg jag och min vännina minst 50 stycken små nykläckta ungar, och vi var inte ute förrän efter 7 på morgonen.

• Stor A

spacebeare, jag vet att vi hade tur, vi har aldrig sett så många förut om åren när vi varit där. Hur bar du dig åt när du ville jobba som volontär? Skulle vilja att något av mina barn gjorde det nämligen.

Svar på tråden zakynthos grekland