• Little T

Bredd på barnvagnar?

Hej!

Jag och min man håller på att titta på lägenheter, och en viktig faktor är givetvis att det ska fungera bra även då vi fått smått i familjen.

Nu har vi verkligen fastnat för en lägenhet i ett charmigt 30-tals hus. Det som gör mig lite tveksam är att dörren till hissen är så smal att jag är osäker på om man får in en barnvagn i den... Lägenheten ligger på fjärde våningen, så det känns ganska avgörande att det funkar.

Alla ni kloka människor här inne, vilken är "normalbredden" på en vagn? Finns det någon (bra) som klarar en hissdörr på 45 cm?

• Svar på tråden Bredd på barnvagnar?
  • mickz

Nä tro inte de finns någon vagn som är så smal.

Nu är han över året!
  • Little T
    Klurix:

Men det är först när det kan sitta eller? Det finns ingen insats så att de kan ligga i den typen av vagn eller?
  • Vädtkustmamma

Vändbar sulky med fullt liggläge går det att lägga en mjuklift i.

• mickz
    Vädtkustmamma skrev 2007-02-18 18:36:19 följande:
    Vändbar sulky med fullt liggläge går det att lägga en mjuklift i.
    Finns de nån sulky som är så smal å vändbar?
    Nu är han över året!
  • Vädtkustmamma

Ingen aning.
    Kolla in denna, DUO KOMBI MICRALITE RED på www.babylaqnd.se. Står inget om bredd men det går ju lätt att fälla ihop.

• Vädtkustmamma

babyland. se ska det va!

• Tess76

Finns det inget barnvagnsförråd? Då kan man ställa vagnen där och bära upp bebisen i en mjuklift (om man köper en sån vagn). Så gjorde vi när vi bodde på tredje våningen utan hiss.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Vädtkustmamma

smidigt om man tar ur liften, då kanske den går in i hissen hopfälld?

• Little T
    Änglasnuttan:

Tack så mycket, ska kika in där

Tess76:

Det finns inget "riktigt" barnvagnsförråd, men vi har inte sett garage/ källare än, så vi hoppas ju på att det finns någon form av lösning där nere i form av cykelkällare, att vårt eget källarföråd ligger supersmidigt till eller något annat... Säga vad man vill om gamla charmiga hus, men de är inte jättepraktiska....
Svar på tråden Bredd på barnvagnar?