Hur gör ni ekonomiskt?/kläder
Hej på er alla! skulle vilja ha hjälp och råd angående barnbidraget och hur ni delar upp det. Min kille har ju en son som bor hos oss varannan vecka, och mamman får barnbidraget. Det har varit väldigt struligt med kläder...
Hon har inte skickat med ombyte, och jag har köpt kläder åt honom ibland. Dessa kommer ibland inte tillbaka, överhuvudtaget. Själv tvättar jag upp de kläder han kommer i, dan innan byte så han kan ta med tillbaka till mamman. Det tycker jag är självklart.
Speciellt när hon själv har sagt till om det. Hon har tidigare sagt att han ska inte ha "mamma eller pappa" kläder, men hur göra då? Min kille pratade med henne häromdagen för att få henne att skriva på papper för delat barnbidrag och hon stenvägrade..
Dels köpte hon mat för pengarna (?) och sen tyckte hon det jämt var så mycket strul med kläder, så hon tyckte jag skulle ringa upp ( för att tala om hur dåligt jag beter mig och övriga fel..)För hon hade tänkt att kontakta familjenämnden. Men det är väl bra i såna fall. Ja, det jag vill ha hjälp med är hur gör ni? och om nu hon ska ha hela barnbidraget för att slippa tjafs hur mycket ska min kille stå för och betala olika saker och fritidsaktiviter? Hon har ringt ibland för att min kille ska hjälpa till med tex en träningströja för 400 (mkt dyrt tycker vi). Genom att vi har ett gemensamt barn och jag handlar till det tycker jag det känns som om pojken blir liksom åsidosatt, vill ju kunna ge honom samma villkor.
Hur kan familjerätten hjälpa till?
Kan man också få hjälp där med planering av tiden för pojken?
Jämt strul vid semester, då hon ska lägga sig i, och det är skitjobbigt. Allt går ut över pojken och det fattar inte hon.
Har god lust att ringa till henne, men känner att jag vet inte om jag orkar...Eller så kanske jag häver ur mig massa dumt.. Vill ha så lite som möjligt att göra med henne, hon beter så himla dåligt..
Tacksam för alla råd och tips