• Bergtuvan

Ansiktsfärg?!

Jag blir snart tokig... när jag sminkar mig hemma i badrummet så blir det en okej färg på ansiktet men när jag står och tittar i spegeln ute i hallen i dagsljus så är jag helt grå... och liksom genomskinlig!

Har en dålig hy men får ändå inte ngn färg med smink... et ljuset som är i badrummet är säkert varmare vilket gör att det ser bättre ut men ute och utanför badrummet i speglar så ser hyn helt glåmig, grå och trist ut.

Är det foundation färgen som är fel...vilket det inte enbart kan vara för jag har fått den uttestad av duktig personal.
    Vad finns det att göra? Kan inte göra ngn hudslipning eller ngt liknande då jag har en aktiv acne.... Blir tokig!!

• Svar på tråden Ansiktsfärg?!
  • MariaJL

Det bästa du kan göra är att sminka dig i dagsljus, då ser du mycket bättre, då ser du det riktiga resultatet. I badrumsljus så ser man lite mer förskönad ut.
    Och byt foundation, jag är väldigt blek, och jag andvänder en från kanebo (soft ivory 02) och den är jättebra. Jag går inte ut utan den.

• Bergtuvan

Men även om jag sminkar mig idagsljus så blir jag ju grå... har testat typ 30 olika foundations genom mitt liv och ingen färg blir bra på min hy!

• RedMe

Gå till typ Make up store eller Face och be dem göra en sminkning på dig.. Så kan du ju försklara ditt problem, så hjälper dom dig.

• Bergtuvan

Mmm, har varit på Make Up Store men den gillade jag inte alls!
    Kanske ska ge Face en chansning?!

• Bergtuvan

Alltså när jag varit inne och fått hjälp i deras butiker så har det blivit ok färg, det är hemma som ljuset får mig grå. Kan ju inte bara vara så hemma. Nä, tacka vet jag mörker... hehehe

• RedMe

skum att det blir så då.. Inte roligt att behöva pröva sig fram i all oändlighet, men prova Face också. NK och Åhléns har ju också massa "bås" för olika märken där man kan få en proffisionell sminkning.

• Fridapida

Det kanske är så att du sminkar dig i en för täckande foundation? Det låter lite konstigt tycker jag. Prova ID. Deras foundation ger fin lyster, fixera med Mineral Viel. För extra fin lyster använd deras askungepuder Clear radiance. Du kanske använder fel färg på din rouge? En bronzer gör ju susen!

• Bergtuvan

Ja kanske...vad vet jag? Har testat ID men tycker jag blir så blank av det. Har mineral viel men jag ser ingen skillnad när jag har det på mig, har iofs aldrig använt det över ngt från ID. Vad är den egentligen bra för, bara fixera foundation eller? Tycker inte den håller sin uppgift isåfall men å andra sidan hittar jag ju inget underlag som jag är nöjd med heller så det kan kanske bero på det också?!

Bronzer? Vad menar du då?

• Bergtuvan

Alltså det känns som att vad jag än har i ansiktet så blir det kladd efter ett par timmar... flottigt och äckligt, lägger sig som en hinna alltså...

• Fridapida

Jag tycker att det enda jag inte känner mig kladdig av är ID. MV ska fixera och göra huden matt typ... jag har en primer under från FACE. Man kan även ha MV under IDs MV under IDs foundation. Min primer håller huden matt oxå!
    Bronzer är typ brun rouge... vad kan man kalla det? Solpuder? Mycket bra att ha om man är blekfis

• Bergtuvan

Jaha okej, då var det som jag trodde om bronzer...har bara en men den är lite glittrig...kanske inte är så snyggt i ansiktet? Har den mest i urringningen när man känner sig lite blek.

Jag har en primer från smashbox som skulle vara såååå bra enligt alla men jag märker absolut INGEN skillnad. Förstår inte vad min hud är gjord av egentligen?! Skit är den! Det enda som är ok är typ kindbenen och en bit under ögonen.... ev pannan men resten är skit!

• Fridapida

Jag har inte provat smashboxs primer, men jag har hört en del negativt om den.
    Det kanske inte din foundation som det är fel på. Det kan ju vara din rengöring? Använder du rätt produkter? Du kanske ska börja med att se över det?

• Bergtuvan

Rengöring??? Mmm, har väl slängt ut en sisådär otaliga tusenlappar på alla möjliga märken och grejer... Testat typ allt och jag har rätt produkter.... Allt känns liksom så himla hopplöst. Lägger ner allt snart känner jag! Usch, har väl iofs en extra jobbig dag idag men jag är långt ifrån nöjd med mig själv!!

• Fridapida

Rengöring och underlag är en djungel Det är svårt att veta vad som är rätt. Det är inte ovanligt att man torkar ut huden o sätter den ur balans. Kanske är det så att du ser det du "vill" se. Man kan vara lite väl kritisk ibland.

Svar på tråden Ansiktsfärg?!