Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Ansiktsfärg?!

Det kanske är så att du sminkar dig i en för täckande foundation? Det låter lite konstigt tycker jag. Prova ID. Deras foundation ger fin lyster, fixera med Mineral Viel. För extra fin lyster använd deras askungepuder Clear radiance. Du kanske använder fel färg på din rouge? En bronzer gör ju susen!

• Fridapida

Jag tycker att det enda jag inte känner mig kladdig av är ID. MV ska fixera och göra huden matt typ... jag har en primer under från FACE. Man kan även ha MV under IDs MV under IDs foundation. Min primer håller huden matt oxå!
    Bronzer är typ brun rouge... vad kan man kalla det? Solpuder? Mycket bra att ha om man är blekfis

• Fridapida

Jag har inte provat smashboxs primer, men jag har hört en del negativt om den.
    Det kanske inte din foundation som det är fel på. Det kan ju vara din rengöring? Använder du rätt produkter? Du kanske ska börja med att se över det?

• Fridapida

Rengöring och underlag är en djungel Det är svårt att veta vad som är rätt. Det är inte ovanligt att man torkar ut huden o sätter den ur balans. Kanske är det så att du ser det du "vill" se. Man kan vara lite väl kritisk ibland.

Svar på tråden Ansiktsfärg?!