• Aros

Vi som spelar World of Warcraft

Jag spelar på Al'Akir. Spelar mest med min lvl 70 huntress (armorsmith/mining) Sweetpain. Men har också bl a en lvl 61 warrior och en lvl 60 shammy. Måste säga att jag älskar TBC, både Outlands och de nya instanserna.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Aros

Ändrade listan något då jag misstänker att Angeldog skrev lite fel.

Al'Akir: Sweetpain lvl 70 Hunter, beastmaster armorsmith/mining
                 Amalie lvl 61 warrior, Alchy & herbs
                 Curadon lvl 60 shammy, lw/skinning     (plus en massa småalts)
    Argent Down: Sunsky lvl 63 Druid, feralspeccad med yrke mining och Blacksmithing.
                           Lilin lvl 15 BloodElf Mage, yrke Tailoring och Juwelcrafting.
    Bloodscalp: Troxii lvl 32 TRoll Rouge, yrke (minns inte, ska kolla upp, hehe)
    Zenedar: Toxilay lvl 16 Troll Mage, yrke tailoring. (bara för tillfället)
    Quel´Thalas: Angeldog lvl 22 Dwarf Hunter, yrke skinning och leatherworking.
                          Angelview lvl 6 Human priest, Inte valt yrke än.

• Aros

Alltså... jag skulle inte köpa expansion enbart för att starta en ny char. Men för mig som var lvl 60 redan så är expansion jätteroligt. Roliga quests och roliga nya instanser. Kul att kunna göra en instans på en timme, speciellt eftersom jag är småbarnsförälder så underlättar det en hel del.

• Aros

Började spela på Al'Akir eftersom mina kompisar från UO (annat liknande onlinespel) började spela där. Men servern är totalt överfull så jag kan dessvärre inte rekommendera någon att börja spela där. Vill ju inte heller emigrera till en annan server eftersom jag vill spela med mina kompisar som jag spelat med i 7 år nu. Blir numera mer förvånad dem ggr jag inte har någon lagg än tvärtom. Fundersam

• Aros
    Henrik556 skrev 2007-03-05 15:54:25 följande:
    Hejsan! Jag och frugan är nya i wow-världen Vi har spelat lite på en PVE server men funderar att gå med i en guild som spelar på en PVP server... Nu undrar jag om det är så att min kärleksfulla Thomas Dileva kopia till priest kommer att bli nerstucken i ryggen av en finnig tonåring med fingrarna fulla av chipsflott innan jag ens hunnit citera ett lämpligt poesirim och överlämnat en bukett blommor som vänskapsgest?
    lmao Jo risken för det är nog rätt stor. Fördelen är att du sen kan jaga rätt på sagda finniga tonårsyngel och göra detsamma med honom några gånger på rad för att lära honom att respektera äldre.

Spelar själv på pvp server. Ibland blir det riktigt drygt när man blir gankad och corpsecampad. Fördelarna är dock större än irritationen: gör spelet mera spännande, en extra dimension, blir du irriterad på att någon "snor dina" kills så kan du göra något åt det, en del avreagerar sig på att pk'a och bättre det än att svära åt sin partner samt framförallt så kan du göra livet lite mer besvärligt för en hel hög kinesiska guldfarmare.
  • Aros

KeChi: men varför slutade du? Äntligen en FLare som spelar (spelade då) på Al'Akir. *känner sig ensam*

Svar på tråden Vi som spelar World of Warcraft