• terras

Sidenband? Dryck?

Vi ska ha dop om två veckor och jag har lite funderingar: Vilken bredd ska man ha på sidenbanden till dopklänningen?
    Måste man ha sidenband eller är det okej att ha andra band? Någon som har förslag på såna?
    Ska man bjuda på saft eller läsk till de som inte dricker kaffe eller te?

• Svar på tråden Sidenband? Dryck?
  • gresligagreta

åh det finns så många olika klänningar nu för tiden! det har absolut ingen betydelse vad du än väljer för band våran klänning har ett bredare band med en rosknopp och smala band runt handlederna i rosetter.. vid vårt dop bjöd på kolsyrad back läsk och lättöl tilll smörgåstårtan passar även bra med cider...

• mammatillpojkar

nicolas hade ett 2-3 cm brett grönt siden band, men tycker absolut itne att det spelar nån roll vad man har (tycker jag iallafall)
    vi bjöd på läsk, hade cola, fanta och mineralvatten

• terras

Vi ska ha en dopklänning i linnetyg. Min mamma har sytt den av ett ca 100år gammalt tyg som kommer efter min morfars mormor. Jag har sett ett bomullsband drygt 2cm brett med ett korsliknande mönster som påminner om något som skulle passa till en folkdräkt. Tror ni det skulle funka? Min mamma säger: "men det brukar vara sidenband" och jag hävdar att jag skiter i vad "det brukar" jag vill ha det som passar och det som jag känner för. Men passar det?

• mellis

åh snälla du inget sidenband. Det har vi gjort färdigt nu. Ta det folkloreaktiga! Härligt hemvävt är ju supertrend just nu.

Skit i vad andra tycker!ör på "korsen"

• Mikkel räv

Tycker inte att det borde vara blå eller rosa band. Dopets poäng är att alla döps in i kristus och dopet suddar ut gränserna mellan människor, ras, kön, m.m. Satsat på vita band, (dopets färg) gröna band, (växandets färg) eller bara något ni tycker är snyggt ocm ni "måste" ha band!

Svar på tråden Sidenband? Dryck?