-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Isak?
-
Soffen:
Jag tänker också på honom. Han var ju den största anledningen till att man kollade på Dårfinkar och dönickar!
Jag tycker att Isak är ett jättefint namn, men blir också lite less på alla som ska köra med det urkassa "I suck my brother"...Isac uttalas INTE "I suck" på engelska, utan "Isaac (Ajsäc...typ)"
-
brokig skrev 2007-02-19 21:17:05 följande:"Stackars sate att födas med så religiösa föräldrar". Alla som döper sina barn till det tenderar att vara frikyrkliga (i alla fall alla som jag känner).
Ja, inte är vi frikyrkliga inte.
Snacka om att ha förutfattade meningar.... -
Jag kan faktiskt inte komma på en enda som jag vet IRL som har döpt sitt barn till Isak/Isac utan att vara religiös. Det är väl ingen förutfattad mening utan den erfarenhet jag har utifrån de människor jag stött på. Namnet är iaf extremt bibliskt, så som icke-troende skulle jag ju aldrig välja det på mitt barn.
-
Vi funderar på namnet Isacc (Isak) om vi får en till pojke. Och vi är inte det minsta religösa.
-
Fint. Är inte troeende, men yngsta sonen heter Isak i andranamn.
-
Är absolut inte troende men mina söner har bibliska namn ändå, Noah och Isac. Det bara blev så. Tänkte inte ens på att dom var det.
-
Isak är ett väldigt fint namn..
-
Isak är ett fint muslimskt namn också. Fast då brukar det stavas annorlunda.
-
Fint namn!
-
Jättefint!