Whiskey...
Vi var til Scottland och Irland på vår smekmånad, hann uppsöka 3 dest Macallan, Glenfidich och Glefarcland. Sorgligt nog hade vi inte tid att åka till Islay. Dricker lite olika Whisky beroende på vad det är för tillfälle...
Vi var til Scottland och Irland på vår smekmånad, hann uppsöka 3 dest Macallan, Glenfidich och Glefarcland. Sorgligt nog hade vi inte tid att åka till Islay. Dricker lite olika Whisky beroende på vad det är för tillfälle...
Spirre: Skall testa Caol lla nästa gång jag är på bolaget. Kollade länken och den verkar spännande.
Vi (gumman och jag) var på Loka brunn för ngra helger sedan och de hade en skottsk kvinna i baren som rek en whisky som var ljus i färgen fast med ganska rökig smak. Den var från ett litet destilleri från hennes hemtrakter. Kommer ej ihåg namnet, var inte så förtjust i den så namnet la jag inte på minnet.
Frugan är inte så förtjust i whisky men hon är väldigt duktig på att ställa fram en liten pinne och en liten kanna vatten när jag haft en tuff dag. Helt underbart!
Aldrig hört att man kan njuta av mörk ckoklad till whiskyn...det måste jag testa. Tog ett glas 30-årig Glenfarclas ikväll. Mums, det var riktigt gott.