Inlägg från: Biodlaren |Visa alla inlägg
  • Biodlaren

Whiskey...

Jag gillar Glenn Grant len och fin i smaken, Men en rökig 17 årig Bowmore är inte helt fel heller.

• Biodlaren

Jag har inte rökt sedan 95, så jag hoppar cigarren men håller med om att det är gott.

• Biodlaren

Det är sant, men tar gärna en bit riktigt mörk choklad till whiskeyn istället. Det finns en 70%ig choklad med syltad ingefära i som är kanon god till whiskey.

• Biodlaren

Jag älskar mörk öl och då gärna en stout.

• Biodlaren

Om ni vill dricka en billig blended så testa King Robert II, den var överraskande god tyckte jag. Det var en vild chansning när jag köpte den, men visade sig falla mig i smaken.

• Biodlaren

Erasmus: Det var vid ett sånt tillfälle när min spritbudget var extrem liten som jag köpte den, kostade bara 207kr för en hela. Men jag tycker att den är så pass god att jag har köpt den fler gånger.

• Biodlaren

Men alla har förståss olika smak, att jag tycker att den är god betyder ju inte att andra tycker det. Det finns säkert sorter som ni gillar men som inte jag tycker om, alla har vi våra egna favoriter.

• Biodlaren

Men som jag skrev tidigare så är Glen Grant och Bowmore mina favoriter.

• Biodlaren

Tullamore drew är fin.       Vad ni än köper så köp inte inhemsk italiensk majswhiskey, absolut det vidrigaste jag smakat. Gick inte ens att dricka när den var riktigt kall.

• Biodlaren

Blir lite avis på er, det är snustorrt i mitt spritförråd just nu. Dags att fylla på förrådet inför kommande firande.  

Svar på tråden Whiskey...