Whiskey...
Oj vilken trevlig tråd man hittar här då!
Ska ta och läsa igenom den bara...
Oj vilken trevlig tråd man hittar här då!
Ska ta och läsa igenom den bara...
Såå..efter lite snabbt ögande genom tråden så faller jag in i denna tråd jag med. Favoriten för mig är för närvarande Glenfiddich (Från speyside)utan vatten eller is. Har både en 12- och en 15-åring, men 12:an är näst intill tom nu. De riktigt rökiga är tyvärr just för rökiga för mig som t.ex. Bowmore.
Sitter på jobbet nu men ska kolla sen vad jag har i skåpet och som avnjutes hemma hos mig. På återöga så länge.
Just ja, ikväll blir det garanterat minst en W då vi har lyckats lura på ungarnas mormor att vara barnvakt till på lördag. Ska nog ta mig ett bad t.o.m.
Med risk för att spamma sönder tråden så glömde jag att fråga...
Är det någon som har haft nöjet (?) att prova Mackmyras wirre? Eller kanske rent av är med på en tunna där? Hur som helst var jag där för ett par år sen på rundvandring men fick inte prova deras egna då det var olagligt. (Måste tydligen köpas genom bolaget)
855 GLT>> Vi gick ju inte därifrån utan något alls innanför västen iaf. Provade 3 andra sorter istället och fick lite lektion i whiskyprovning. Men helt klart snopet att inte få prova deras egna.
Jahopp...fick just veta att svärmor fått migrän och inte kan ha ungarna.
Nåja, kanske får skippa badet, men wirren är redan inbokad och orubblig från kvällens agenda.
Avnjöt några Cragganmore igår och somnade med glaset vid höften i soffan. Som tur var lyckades jag inte spilla ur nått. Ikväll blir det dock ingen W, däremot har jag smuttat på ett par vodka med schweppes lemon och en Spendrups premium gold till middan. Men nu är det bara att lägga ner och trycka näsan i kudden då det är min tur att gå upp med kidsen imorgon.
Kul att höra från någon som testat Mackyras, man vill ju även fast det inte är färdigt riktigt ändock ta del av det redan nu av ren nyfikenhet...
Mackmyras finns dock på vissa krogar men då får du vara beredd på att slanta upp rätt så rejält /cl oxå...
Förteckningen på vilka krogar och restauranger hittar du på deras hemsida under "Vår whisky - Restaurang och Krog"
Såg att nästa släpp är 2 maj på 9096 st flarror!
Jonster>> Äh det var ju inte så farligt. Vilken av "preludiumarna" är det då?
01-03 är ju alla släppta under 2006 så såå mkt kan det inte skilja i pris. (Om det nu gör det dvs)
Jag antar eftersom du har någolunda koll att du har smakat på nån av dom. Nå? Vad har dina smaklökar att säga?
Jag tänkte iaf nu vid släppet av 04:an göra ett försök att komma över en (eller två i bästa fall). Men då bör man hänga på låset har jag förstått. Hur förklarar man en sån sak för frugan?
Jasså, är det så, max 1/pers alltså...
I så fall får jag göra som du säger och ta med mig högravida frugan (2 maj= ca en månad före bf)och ungarna....eller inte.
Nejdå, jag är nöjd om jag bara kommer över ett ex att stilla nyfikenheten med.