Nàgon som tagit Pergotime utan làkare?
Hej, finns det någon som har gjort som jag och fått tag på Pergotime (eller Clomifene, som det heter när man handlar det online från amerikanska apotek) och ätit/äter det utan att ha en läkares ordination?
Jag vet att det inte är optimalt och att det finns risk för att få tvillingar osv, men min situation är inte heller optimal. Min kille är italienare och befinner sig också i Italien, medan jag själv planerar att flytta ner igen snart men än så länge pendlar mellan Stockholm och Italien. Dessutom så är hans jobbsituation så oförutsägbar att det är svårt att planera in besök hos läkare, inte minst för att han inte riktigt förstått hur PCOS fungerar och att det faktiskt inte räcker med bara hans spermakvalitet for att det ska bli till en bebis. Och jag som börjat längta efter barn något vansinnigt sedan vi träffades för ett år sedan.
Jag hoppas på att vi ska komma iväg till en läkare snart, men just nu så ser det inte ut att hända förrän kanske i april, men troligare inte tidigare än juli/augusti. För ett par veckor sedan så passade jag därför på när jag for ovanlighetens skull hade haft mens och visste att jag skulle ner och träffa min älskade, och tog en egenkomponerad kur med Pergotime/Clomifene. Naturligtvis så har jag läst allt jag hittat pä nätet innan. Idag hade jag i princip ägglossning enligt Clearblue och slemtestet, så nu är det bara att vänta och se om det blivit nägot av de senaste dagarnas övningar.
Finns det någon alls därute som gjort samma som jag? Har ni fått något resultat? Och om det inte funkar, hur gör man för att gå till en läkare och bekänna att man varit så våghalsig och redan tagit Pergotime kanske både en och två gånger (hoppashoppas att jag inte ska behöva göra det)? En lite dum fråga: Kan det synas på något sätt att man tagit Pergotime, på äggstockarna eller så?