Inlägg från: Fru Bragstad |Visa alla inlägg
  • Fru Bragstad

Stickningar bröst

Jag har samma problem! De e som nån sticker en nål i bröstet helt plötsligt, gör jätteont! Ingen som vet va de kan va? Min son e 5½ månad å ammas fortfarande...

• Fru Bragstad
    Pia73 skrev 2007-02-19 22:54:02 följande:
    OK... Fast jag tror att det kan gå in i mjölkgångarna också om man har otur, och då kan det ju vara det som gör ont? Men det är bara en teori förstås, kan ju vara något helt annat också!
     Oooj, kan de? Fast de e ganska länge sen han hade de... Å de kommer lite då å då tycker jag.. Hur e de för dig ts? Ska fråga i M-amma-tråden!
  • Fru Bragstad
    sandrav skrev 2007-02-20 15:10:27 följande:
    Danielaa ja alltså det är inte bröstvårtorna utan bröstet, sticker och stramar gör ont! Jag har funderat på om det kan vara att han suger fel eller tänker jag fel? så svårt att veta själv. Men gör riktigt ont ibland.
    Har oxå tänkt de... att han får fel "tag" om bröstet, men de kan ju göra ont även när han inte äter...!
  • Fru Bragstad

Tinabollen: Aa som tusen nålar ung ja...! Å håller i sig en liiten stund... precis som du skriver.. Mina bröst läcker ju även när han inte äter så de kan ju stämma att de e utdrivningsreflexen ändå...!

• Fru Bragstad

Minne: Svamp på brösten svider som EEELLLD!!! När man ammar e de ännu värre... Ajajaj va ont de gör....
    De e nog som ni säger, skönt å få en förklaing på de me!
    Över till nästa fråga i en annan tråd då...!

• Fru Bragstad
    tinabollen skrev 2007-02-20 20:24:51 följande:
    sandrav- ja, det känns på båda brösten samtidigt. Utdrivningen kommer ju på båda brösten oavsett vilket barnet ammar på.Har du stark utdrivning även på det bröstet som du inte ammar på och får tampas med nedsölade BH:ar, så är ett tips att hålla med ena handen över bröstvårtan just när det rinner till. Då läcker du inte ut bröstmjölk i BH:n.
    Tack för tips! Kan stå som en stråle bröstmjölk ur andra bröstet när jag ammar!
Svar på tråden Stickningar bröst