• myrslok

vad har ni för bostadskostnader??

En lite intressant fråga tycker jag. Vi har en bostadskostnad på ca 9200 per månad då räknar jag med lån, föreningsavgift, el, värme och vatten.
    Bor i bostadsrätt i stockholm. Är detta dyrt eller medeldyrt?

Vad har ni för boende kostnader? vilken stad bor ni i? och bor ni i bostadsrätt, villa eller hyresrätt?

• Svar på tråden vad har ni för bostadskostnader??
  • gulllis

vi betalr 4000 då ingår allt och bor i lgh på 189kvm

• Jiie

Vi bor i bostadsrätt i centrala Göteborg, en trea på 82 kvm.
    Vi har en avgift på 3100, sen ränta och amortering på det så hamnar vi på ca 7000, sen hyr vi garage av förening för 400 kr månaden oxå.

• mumlan1

Villa på 220 kvm på landet. Boendekostnad på 4800 kr och då ingår allt och då menar jag allt. Sophämtning, el, vatten, värme, försäkring, lån, amortering.

• anna68

Det blir ca 11500 i månaden. Bostadsrättsvilla på 145 m2, byggd 1999. Ligger mellan Lund och Malmö.

• orzia1

vår månadskostnad är sammanlagt 7000 kr per månad och då är det kostnaden för BR lgh på 60 kvm+lån/amotering plus en kolonistuga på 50 kvm

Vi bor i Ystad

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer,cancer!!!
  • Längtar efter en liten

Hyra på 6100 kr 88 kvm mitt i stan
    EL: ca 300 kr
    Bredband&telefonL: 400 kr
    Mat: ca 1500 kr
    Lån: 792 (snart klar)
    Övriga räkningar: 500 kr

Totalt: 9592
    Kvar: ca:2-3000 kr

• Fiffis

mumlan1: Var i helskotta bor ni?

• mumlan1

Fiffis! i västmanland...
    Tyckte du att vi betalade mycket eller???

• Fiffis
    mumlan1 skrev 2007-02-21 13:28:16 följande:
    Fiffis! i västmanland...Tyckte du att vi betalade mycket eller???
    Nej asbilligt ju! Vart i västmanland?
  • karmela

Bor i en 2:a på 55 kvm i Solna/Stockholm. Vi betalar c:a 8000 inkl avgift, ränta och smärre amortering. Vi vill flytta men det finns ju inte en vettig villa i Stockholmsområdet för under 4 mille...

• hotten

ca 3000 månad med allt (vatten, el, värme, skatter, renhållning, försäkringar osv osv), bor i 5 år gammalt hus 125 kvm

• Anghammarad

Uppvärmning
    Hushållsel
    Vatten
    Sophämtning
    Försäkring
    Lån
    Fastighetsskatt
    Sotning

kostar oss drygt 9000:- per månad.

• magnus07

Vi bor två mil utanför Sundsvall i ett hus från 1969 på 122+122kvm. Vi har direktverkande el (med luftvärmepump och kamin i källaren) och lån på strax under en miljon.
    Med ränta, amortering, el, vatten, sopor och försäkring så hamnar vi strax över 7000kr i månaden.

Svar på tråden vad har ni för bostadskostnader??