• ziopzi­p
    Äldre 20 Feb 13:40
    5923 visningar
    2 svar
    2
    5923

    en fråga inför provtagningen, svar snarast

    nu är det snart dags. ska åka iväg och lämna min lilla burk snart. Vet bara inte hur jag ska göra, det är nämligen så att jag bor 2 tim från sjukhuset där jag ska lämna provet. Kan jag ta provet hemma (vilket jag helst skulle vilja) eller är två timmar för lång tid ??????? tacksam för svar snarast. Ps vet ni om man måste ringa innan om jag ska lämna mitt prov där?

  • Svar på tråden en fråga inför provtagningen, svar snarast
  • Svartd­rake
    Äldre 20 Feb 17:21
    #1

    Vad jag minns så fick provet vara max 1 timme gammalt, helst mindre.
    Jag hade dessutom fått en tid då provet skulle lämnas så att det togs omhand innan det blev för gammalt.

    Har du inte fått en tid då du ska lämna det så föreslår jag att du ringer och frågar om det, passa då på att fråga hur lång tid det får ligga i burken.

  • Make Vimma
    Äldre 8 May 11:35
    #2

    Nej provet får ej överskrida 1 h då blir det för dåligt. Det du ska göra ring på kliniken du ska lämna provet och fråga hur du ska göra. Dem har säkert ett rum som du får vara ifred på och så kan du lämna ett färskt prov. Det kan vara nervöst första gången man ska lämna mig men tro mig du vänjer dig att lämna prov har gjort det ca 6 gånger och alla personal ser det som en del i processen och inget att skämmas för! Lycka till!

Svar på tråden en fråga inför provtagningen, svar snarast