• Smilly

Tips om köksrenovering

Hjälp!

Vi håller på att renovera vårt kök...ska ha vita luckor och en valnötsbänkskiva. Förmodligen ett massivt ekgolv. Nu har jag en idé om att sätta en tapet där man brukar ha kakel (ovanför spis och diskbänk), samt en glasskiva framför. Först behöver jag tips på vilken förg det ska vara på tapeten...vill nog ha något mönster i tapeten. Sedan undrar jag om någon har gjort detta...hur ni då fäste glasskivan? Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig! :) KRAM!

• Svar på tråden Tips om köksrenovering
  • pellesmatte

jag tycker det vore fint med turkosblommigt bakom med vitbotten , eller vit , svart och rött blommigt .jag håller oxå på att renovera köket .

• Smilly

Jo....fick idén därifrån...men de använde inte tapet. Jag kommer inte ihåg hur de fäste glasskivan heller...

• pellesmatte

ikea har fästlister för glas skivor , jag ska med ha glas skiva bakom spisen för att rädd om mitt nya kakel .

• Smilly

Jaha!! Finns det på IKEA....ska kolla det direkt..tack för tipset!!!

• EmmHa

Så gjorde vi nyligen =)

Vi har en mönstrad tapet under glasskivan.. Resten av köket är tapetserad i en färg, utan mönster alltså..

Man fäster en kakel-list upptill och silicon efter diskbänken.. man måste se till att det vekligen är tätt. Skulle det komma in vatten/fukt så blir hela förstört.
    Sen måste man vara försiktig när man lyfter glaset.. vi fick hjälp av glasgubben.. Han hade några speciella "sugproppar" för att kunna lyfta skivan utan skador..

Blev Supersnyggt!!!

• VikkeVire

jag vet inte hur man fäster skivan eller så.. men vad gäller färg så tror jag benhårt på turkos, skitfint ihop med bänkskivan =)

Svar på tråden Tips om köksrenovering