• ShootingStar

Bästa barnförsäkringen..

Ska teckna försäkring på min 1½år gamla tös. Är nu även gravid och funderar på att skaffa sån gravidförsäkring oxå..

Men vart är det bäst att försäkra barnen? Något som e bra eller dåligt med de olika försäkringsbolagen? Behöver alla tips jag kan få...

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Svar på tråden Bästa barnförsäkringen..
  • leyley

Vi har Trygg Hansa

Dock funderade jag på att byta till Folksam men min vän som jobbar på Folksam var snäll nog att säga att vi skulle behålla barnförsäkringen på Trygg Hansa för dom har den bästa barnförsäkringen!

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • krakel

Bäsat och bäst vet jag inte vi hade Väntabarn i Trygg HAnsa oph den funka bra, fick ut pengar när vi blev kvar efter fölosssningen...

• Nybliven Fru

Hej,
    Har också Trygg Hansa. Det försäkringsbolag som har alla min andra försäkringar höll med om att det var bättre ekonomisk utdelning där om något skulle hända.

• Flissi

Folksam har precis gjort om sin barnförsäkring & skaffat en gravidförsäkring också.
    Och den ska vara helt i topp vad jag förstått & läst mig till i de trista villkorshäftena.

Så tycker nog de är fullt jämförbara numer.
    Men det är en liten "regel" inom branschen att man inte ska byta på barn som redan har en bra/liknande försäkring OM nåt hänt innan osv.

• Ulma

Hej,
    Måste bata säga att jag är INTE nöjd med Trygg Hansa. Min son fick epilepsi när han var 3 månader och Trygg Hansa har friskrivit sig helt från ersättning när det gäller en handfull 'vanliga' barnsjukdomar. Barnsjukdomar såsom epilepsi, Downs syndrom, blödarsjuka etc. De flesta barn som föds är ju trts allt friska. Det verkade våran son också, men ändå blev han en av de 1% av alla barn som drabbas av epilepsi, och det är då man verkligen behöver en bra försäkring. Nu verkar hans sjukdom vara av en typ som förhoppningsvis växer bort, men om den inte gör det tänker jag på följderna när han blir vuxen och då kan trots allt pengar vara en hjälp.
    Trygg Hansa verkar vara det enda försäkringsbolag som friskrivit sig från flera 'grava' sjukdomar. Sant är dock att de har höga ersättningsbelopp och om man nu får ersättning fungerar det utan krångel. Men som sagt läs och jämför vad barnförsäkringarna INTE täcker och fundera vilken ni vill ha...

Svar på tråden Bästa barnförsäkringen..