• Lilja07

Ni som har kattlucka, se hit =)

Vi ska ha en ut, men vart ska man sätta den? Någon sa i fönstret-så slipper man förstöra dörren? Men dörren verkar ju bäst... hur har ni? Vi kan inte ha en vanlig storlek, för våra är så stora.. Vilket märke & modell har ni?

~~ Sanna 040415 ~~ Kotten BF 070519~~
  • Svar på tråden Ni som har kattlucka, se hit =)
  • PinglanGbg

Vi har vår kattlucka på garaget. Har ni nåt garage? Men ni kanske ändå vill att katten ska kunna gå in inomhus?

• Lilja07

missYama: ja vi har garage-ja jag vill ha dom inne med - särskilt på natten. På dagen kan dom komma & gå som dom vill. Funderar på att sätta den i pannrummets ingång..

• Stanna

Vi är också inne på att skaffa kattlucka. Om vi gör det kommer vi att sätta den i dörren vid groventrén i källaren.

• Lilja07

Stanna: ja en bra idé..

• zelda71

Vi har också kattlucka i balkongdörren. Skulle inte rekommendera att sätta den i fönstret pga, att i alla fall våra katter ibland rusar in genom luckan så fort/hårt att halva luckan ibland lossnar. Tror att den är av märket Stay Well.

• Lilja07

zelda71: nee kanske ingen bra idé Vi tar nog pannrummets dörr... Ska kolla på det märket..

• Jan H

Om pannrummet är just ett pannrum ska ni nog inte göra hål där. Skulle en olycka hända i pannrummet vill man verkligen ha det tätt. Hör med ditt försäkringsbolag så att de inte har synpunkter på din installation. Annars kan en terassdörr vara ett alternativ om den inte är helt i glas

• Piri

Tror att vår är av märket Stay Well, den är låsbar på 4 olika sätt och vi har den i altandörren. Den dörren är i trä nertill och där sitter luckan. Modellen på luckan kommer jag tyvärr inte ihåg...

Den är en av de bästa saker jag någonsin köpt tror jag! Att slippa leka svängdörr, att kunna se på ett tv-program i lugn och ro och att katterna har en sådan frihet tom när vi inte är hemma!

• Lilja07

Jan H:: tack så jätte mycket! Ska kolla det. Vill ju helst ha den i källaren så kan dom "springa" av sig smutsen lite iaf innan dom kommer upp

Piri: ja, jag håller med! Sen är det skönt att veta att dom kan komma in & äta, dricka vatten när vi inte är hemma - som du skriver Tack!

• presens konjunktiv

Vi satte den i väggen i köket ovanför diskbänken. Men när renoveringen är klar hamnar den i dörren till groventrén. Tänk på att den inte är så välisolerad, så det kommer att dra lite kallt från den på vintern.

• Lilja07

Presens k: men då kanske det är bäst i garagedörren... bara det att då blir det 2 dörrar-för dörren till garaget & källaren är alltid stängd *suck* Tack!

Svar på tråden Ni som har kattlucka, se hit =)