• Anonym (Erica)

KILLAR! Vad tycker ni är moget, men sexigt?

...Ja asså i klädvägn. Inte nödvändigt vis i sängen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-20 19:39:20:
    Klädväg! Skulle där naturligtvis stå..

• Svar på tråden KILLAR! Vad tycker ni är moget, men sexigt?
  • Nyfiken gul

efter att ha frågat min make säger han så här:

(han är 44 år)

Sexiga kläder är inte nödvändigtvis något urringat o kortkort. Det kan vara jättesexigt med polotröja o jeans... Det hänger på HUR man bär upp sina kläder o vad man gör av det. En tjej som tycker att hon ÄR sexig blir sexig även i en sopsäck... En tjej som kanske är mer osäker på sig själv och kanske klär sig mer för andras skull är fullständigt osexig.

Om han ska ge exempel på sexiga kläder så är jeans ett hett plagg kombinerat med en fin överdel. Han vill inte se vulgära urringningar, sånt gör man när man är 14 år tycker han. Han tycker det är sexigt med breda bälten som markerar höfter och gärna såna här höftbälten/kedjor som bara hängs utanpå kläderna. Och gärna ett par snygga stövlar eller boots. Gympadojor går fetbort hälsar han.

• Muckarn

Skulle säga som föregående skrivare, det handlar så mycket om vad personen utstrålar.
    Min sambo ser sexiugast ut i sina baggiga pjamas byxor i min mening =)

• Nyfiken gul

vi har fortsatt diskussionen här hemma o maken fortsätter:

Mogen sexighet är när kvinnan/tjejen kan klä sig snyggt o pråpert UTAN att fördenskull se billig ut. Karlar vill gärna fantisera om vad som finns mer att se....

Han ger exempel på prinsessan Madeleine som lyckas se sexig ut även på en trist representation i en brun knäkort klänning och lagom uppknäppt i halsen. O som nonchalant stryker håret ur ögonen medan hon ägnar uppmärksamhet mot en som håller tal. Då är nyfikenheten väckt och han vill gärna veta mer om vad som döljer sig innanför klänningen..

O jag håller med honom... hela vitsen försvinner ju om man visar allt man har redan när man tar av sig jackan...

• Anonym

Håller med om Nyfikens guls man!

• Leo Kall

Vit tjocktröja med polokrage till jeans!

Underkläderna behöver inte vara speciellt sexiga, men rena och fräscha måste dom vara. Stringtrosor som sticker upp ur kläderna går bort.

Klassisk överklasslook. Kolla på Tilde de Paula - enkelt, elegant och klassiskt.

Parislook. Silkig skjorta som är ganska mycket uppknäppt utan att det blir vulgärt. Kjol och kavaj eller kofta. Så såg Audrey Tautou ut i Da Vincikoden (men det är det väl ingen utom jag som minns).

Leende mun och ögon.

Nytvättat hår.

Ingen parfym.

Inga mjukisbrallor!

Gärna boots. Jag tycker gympadojjor kan funka om dom är snygga. Däremot inte sånadär höga tajta stövlar med hög, smal klack och spetsig tå.

Less is more funkar oftast. Överdriv inte håruppsättningar, smycken, naglar od.

• Jan H

Jeans o t-shirt är aldrig fel. Men tjejer som som klär sig lite ledigt och själva är komfortabla med det de bär är läckra. Det behöver inte vara så djäkla märkvärdigt för att tjejer ska vara fina, även om en del tycks tro det.

• turgut

Flanellpyjamas. Rosa, som luktar fräscht efter att ha torkat utomhus. Stringtrosor. Eller boxershorts. En vit t-shirt som är så sliten att den nästan är genomskinlig. Skjortor i viskos, utan bh, så att bröstvårtorna precis skymtar genom tyget. Labbrock. Levis 501 med slitna knän. Hemstickade yllekoftor. Blommiga, kvinnligt mjuka klänningar. Läderkjol och väst utan något under. Vida, sladdriga snickarbyxor. Dykardräkt. Alla former av byxor med lågt skuren midja. Magdansardress. Skidbyxor från femtiotalet. De flesta former av uniformer, men inte flygvärdinnors och polisers. Fotbolls- handbolls och brottarkläder. Extremt långa, ljust färgade nattlinnen i bomull.

Bort går:
    Alla syntetmaterial.
    Alla former av kostymer.
    Alla klädedräkter där trosorna syns över kanten eller där magen viker sig över byxlinningen.
    Alla beiga kläder, i synnerhet underkläder.
    Manchester och stretch.

• miffokarnevalen

Mysbyxor och en vanlig "huvtröja". Gärna utan BH under.

Ett par lite lagom slitna (ser välanvända ut, men är inte trasiga), välsittande, jeans...

• Anonym

Hur ar det med skjortor? Som vanliga herrskjortor fast for tjejer da forstas? Ar det sexigt eller inte grabbar?

• Anonym

Hmm, helt ok lat inte sa overtygande!

• turgut

Jo, herrskjortstypsdamskjortor är okej, men de får inte se ut som om hon har lånat sin killes skjorta morgonen efter, första gången hon sover över. Är inte sexigt, bara hollywood-slappt.

Det svåra med skjortor är antalet öppna knappar. För många: desperat. För få: sexualfientligt. Jag vet inte om det finns ett perfekt antal, det borde undersökas.

• Anonym

Varfor inte parfym??? Trodde alla gillade parfym?

• Leo Kall

Varför inte parfym..? Det luktar inte gott helt enkelt, bara konstgjort. Men det är min personliga synpunkt.

• Anonym

Okej, jag fattar. Jag gillar inte heller parfym sa mycket faktiskt (far migran) men jag ar alltid radd for att jag inte ska dofta gott trots att jag sjalvklart duschar och anvander deo varje dag sa jag har parfym anda.

Svar på tråden KILLAR! Vad tycker ni är moget, men sexigt?