• Odella

Trött katt

Hej! Har en katt på cirka 8 månader som precis fått en kattkompis. Hon kastrerades och vaccinerades för 2 veckor sedan (har varit pigg och glad sedan dess) men i förrgår började hon bete sig lite annorlunda. Hon har legat inne på toaletten och sovit hela nätterna och hela dagarna. Hennes svans rör sig frenetiskt fram och tillbaka och står inte "upp" som den brukar. Hon brukar också vara kelen men nu får vi inte gå nära. Den andra katten lekte hon med och sov tillsammans med så vet inte om det kan bero på honom. Hon äter heller inte särskilt bra.

Någon som vet vad det kan vara? Värt att åka in till vet. för? Eller är det normalt beteende från en som precis fått en kattkompis?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-20 22:06:19:
    Jo jag glömde nämna att hon haft "kväljningar" när hon fräser eller blir uppretad.

• Svar på tråden Trött katt
  • Razzla

Efter de min 5 månaders kisse bebis just gått igenom så skulle jag kontakta vet iaf för att prata med dom. De är inte bra om dom inte äter och dricker..

I vårt fall var de en lekakula som han svalt och den hade fastnat.. idag är han opererad och stannar ett par dagar till på kliniken..

Se i mina ögon att jag ler
  • Madida

Testa att ringa till djursjukhuset imorgon och fråga dom..

• Razzla

eller ring jourvet på 0900-1005161 (kostar 25
    de va dom som fick mig att åka in med Razzle igår kväll..

• Odella

Tack alla! Ja det skadar ju inte att ringa.

Är jourvet öppet nu, antonånina?

• Odella

Och gud vad hemskt med din katt : / De käkar ju upp allt...

• Razzla

Ja dom har öppet nu..

om jag inte ringt igår och fått in Razzel så är de inte säkert att han varit kvar idag..  :(

som sagt.. aldrig bra att inte äta.. och kväljer/kräker hon också så kan de ju vara så att hon fått en infektion iaf..

• Razzla

Berätta gärna hur de gick.. 

• Odella

Nu har jag ringt och de trodde att hon kan ha fått något virus från den nya katten, som bodde i ett stödhem med många andra katter. Vi tog tempen på henne och hon har 40 grader nästan precis. Hon är också väldigt matt i blicken. Usch, stackars min lilla gumma....

Jag tänker vänta tills veterinärhuset öppnar i morgon och se om de kan ta emot oss. Hoppas de kan hjälpa oss. Tack så hemskt mycket för hjälpen! Jag uppdaterar er om hur det går.

Svar på tråden Trött katt