• mmian

Bromölla del III

Hallå hallå!
    Har läste en del i er tråd, flyttar tillbaka till Bromölla i sommar efter sex år i Helsingborg. Har precis köpt ett hus som vi får tillträde till på fredag. Vi väntar vårt första barn i augusti, jag är 25, sambon 33. Snabb presentation av oss, nu blir det soffan, dags för fika

Made in Thailand- Annie BF 070809
  • mmian

pusselbiten- Tackar och bockar Huset tillhör nog området Dala tror jag, det ligger precis vid vad jag tror är Dalafurets dagis, adressen är Stenhagsgatan. Ska bli skönt att komma från storstan, idag bor vi i en trea mitt i Helsingborg så det blir nog ganska markant skillnad... Hur gammalt är ert första och var bor ni andra?

• mmian

Pussel- Oj, det blir full rulle :) Fäladen är ju nära, jag är uppväxt på Almvägen några gator bakom Hoppas ni har lika underbart väder där som det är i Helsingborg idag, jättevarmt! Jag längtar efter att kunna vara ute lite mer så lite värme är ju gott men fasar liite för sommaren (som ju ska bli den varmaste i mannaminne... )

• mmian

Tackar, tackar Var i trädgården igår och röjde, både hus och trädgård är helt vanvårdat så det tar några veckor tills allt är i ordning... Ska bli skönt att komma in i huset på fredag så vi kan komma igång med köket i alla fall.

Charro- Be om biljett till Norra Åsum när du kliver på bussen i Bromölla, det kostar 24,- enkel resa. Buss nr 4 går till Norra Åsum, ta in vagnen i mitten på bussen och gå sedan fram och visa din biljett för föraren Kika på skanetrafiken.se för tider och sådär . Lycka till Jag har en än mer korkad fråga- Vart ligger öppna förskolan?

• mmian

Charro- Hehe, vi har inte flyttat in ännu ens en var där och fixade med trädgrden igår. Vi får nycklarna på fredag och börjar renovera då, hoppas kunna flytta in fem veckor senare då det bara borde vara övervåningen kvar att renovera. Observera bara Svaret på frågan torde ändå vara Stenhagsgatan hehe. Klart du fixar bussen, lätt som en plätt Godtemplarvägen, är det det huset som är till salu kanske?

• mmian

Men urk för mögel! ÄR det något som går/ ska åtgärdas?

Trött som en gnu men måste ta ett ryck här och plocka undan, Anders jobbar i natt och hela dagen imorgn är det full rulle och sen så far vi till Bromölla igen på torsdag för på fredag får vi nycklarna *tadada*

• mmian

pussel- Skönt ändå ju, man vill ju gärna få det åtgärdat... Nu blir det sängen för mig, fattar inte att jag sitter här fortfarande

• mmian

Leonmamman- Tackar, tackar Ska bli gott att komma hem till mamma

Pussel- En smula komiskt, fast jag tror jag får i juli och sambon tror på september, vem vet?

• mmian

Pussel- Du kan få bo hos mig om du vill, jag kommer leva i renoveringskaos typ ganska exakt fram till oktober Fast jag har ju förstås inte en kotte att jaga redan... Hoppas det går fort och smärtfritt för er. Det blir nog skönt när ni kommer till när allt väl är klart!

Svar på tråden Bromölla del III