Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Pillis: Vi hade med värmepump o vedpanna i förra huset.. Men jag tyckte inte att värmepumpen gav så bra värme trots att vi hade öppen planyta. Men billigt var det verkligen
    Här går det just nu en halv säck pellets i veckan. I vintras när det var som kallats gick det 3 säckar i veckan. Tycker det är jättelite. Nackdelen är att man då måste ha plats åt alla säckar o åt pannan. Men har man det är det guld värt tycker jag

Pussel: Skit i mig o hjälp mamma istället hon behöver det, jag klarar mig
    Hur gick det med SD igår kväll, stannade dem eller? Tycker det verkar som om din knatte vill komma ut snabbt

Finns det öppna i stan? Vart då?

• Spindelskratt

Jessica: Värst vad du ligger i med träningen, du kommer snart att se ut som en barbie
    Vad jobbigt ni har det med ved o slänga in hela tiden. Vet att vi hade det så i Köpinge, höll på att bli galen av att slänga in ved hela tiden. Var man borta ett par timmar så var genast allt svinkallt när man kom hem o hur många gånger stod man inte i duschen när det plötsligt blev svinkallt, helst hade man balsam kvar i håret då med *S*

Ni har inte funderat på att skaffa pelletsbrännare

Lycka till på kursen idag, vad det nu är för något *S*

Nu ska jag fortsätta i vår trädgård med ogräs...

• Spindelskratt

Pussel: Okej, då behöver jag inte vänta på dig. Ta hand om mamma nu o ha en trevlig dag imorgon. Kul med Ullared, har inte varit där på flera miljoner år. Får se om vi kan komma iväg till hösten eller nått.

Leon: Kul att se dig igen! Jobbigt med begravningar men det blir säkert fint. Hugo låter som en liten kickboxare

Jag har ställt Loke på förskola (heter ju inte dagis längre) har satt honom från 1 Oktober o då är han 13 mån Usch, tycker han är på tok för liten för det. Vet inte var han kommer att hamna vet inte när man får besked.

Hur gör man med inskolningen, stämplar man då eller går man på FP?

• Spindelskratt

mia: Men alltså borde du inte få komma akut till någonannan om hon nu är sjuk? Tycker det skulle vara självklart men tydligen inte. är ju ingen höjdare att gå ilsk som en pittis
    Konstigt att du fick tandvärk efter att ha varit hos tandis....
    Hoppas du får en ny tid o slipper ha ont över helgen.

Pillis: Ja pelletsen är guld värd för oss. Igår stängde vi av värmen i hela huset, så nu lär väl kostnaderna sjunka rejält.

Ja blev det någon fika idag?

• Spindelskratt

Nu har vi varit på BVC, apoteket o på bibblan där vi fick "Barnens första bok" som gåva. Jättefin bok med många verser o sånger i.

På BVC tyckte "Tanten" att Loke skelar o därför ska han till ögonläkare, vikten låg på 9920g o längden 71cm. Han har växt 2cm på 7v o ökat 450g vilket var som vanligt på tok för lite. Nåja, vi frå väl se vad som händer...tycker iaf inte att Loke är liten o klen av sig

• Spindelskratt

Jessica: Ja hon har ju sedan Loke blev född bara klagat hela tiden. Hon borde verkligen byta yrke. Haha, lite lustigt för vi kallar Loke för vår lite knubbsäl

• Spindelskratt

Jessica: Det har jag sagt o då svarar hon "alla barn är ju olika" Snacka om att tala emot sig själv *ASG*... Nåja, jag tar inte hennes saker på allvar är bara jobbigt att gå till läkare i onödan hela tiden *suckar*

Nu ska jag äta glass jag gjort själv

• Spindelskratt

Mia: OJ! Din stackare det måste göra jävligt ont. Hoppas verkligen att pencillinet verkar fort nu så de kan göra något åt tanden.

Idag fortsätter jakten på maskrosorna utrotning i trädgården. Jag hoppas att jag kan förminska dem något iaf. De är ju snabba på att föröka sig.

Inatt har gossen sovit så bra så de två gånger han normalt vaknar efter nappen fixade han själv, jag hade massbombat sängen med hans nappar så när han gnällde väntade jag, efter en stund blev han tyst o då gick jag dit o då hade en napp i munnen. Duktig kille!

Andra gången gick jag inte ens in o kollade utan somnade om igen.

• Spindelskratt

Mia: Haha, vaddå det är väl härligt att gå upp före tuppen
    Kul med ny säng men mindre kul att de blir mer rörliga o kan bestämma själva när de ska gå upp.

Vi har med funderat på en växasäng längre fram tycker de verkar praktiska men vi får se långt till dess ju

• Spindelskratt

Pussel: Usch, stackars Noah, hoppas det inte är något allt för allvarligt. Har ingen aning om Lions...

Pillis: Nix, är inte Inger hon jag har börjar på "J" o hon har från börjat varit missnöjd med Lokes vikt. Varje gång vi varit där har hon klagat på vikten samt t.o.m sagt högt inför hela föräldrargruppen att han är sen i sin utveckling. Så vi har varit på extra läkarbesök bara för det, där gossen visade sig vara fullt normal. Har även sagt ett o annat till "J" om hennes sätt att vara mot oss. Men hon tycks inte fatta... *suckar*

Funderade på att byta men det känns ändå inte lönt. Inte så många gånger man går e.g.

Men en sak fattar jag inte. Vi har fått 10 mån kontrolls datum i juli o då är det läkarbesök o vacc. Varför kan då inte den läkaren titta på Lokes öga som hon påstår skelar, istället ska vi då få en remiss till ögonläkaren i stan. Känns så onödigt liksom. För han skelar inte!

Suck, suck...

Mia: Det är bra att ni inte ger er Du har väl sett Nanny prog. bara att leda tillbaka till sängen om det så är tusen gånger. Till sist trillar poletten ner o då fattar han att det faktiskt är tråkigt att vara uppe på natten

Nu städning o sedan trädgård...Hoppas man kan grilla ikväll, tycker det ser ut som om det blåser upp mer o mer...

Svar på tråden Bromölla del III