Bromölla del III
Nu på fredag kan jag kan säkert nästa fredag med
Tid o plats?
Ja Jessica det är superjobbigt att planera för vovven, men vad har jag för val
Nu på fredag kan jag kan säkert nästa fredag med
Tid o plats?
Ja Jessica det är superjobbigt att planera för vovven, men vad har jag för val
Fika på fredag 18 maj kl. ? och plats?
Jessica
Mia
Pussel
Charro
Godmorgon, här vaknade vi eller rättare sagt gossen vid 5 tiden är som ett bi för att han vaknade så tidigt, men kunde inte somna om. Så det var bara att gå upp *gäääsp*
Har hunnit med två koppar kaffe redan kan ju behövas i detta trista väder. Trodde solen skulle skina idag för just idag får vi hjälp med att röja tomten.
Pussel: Tycker det låter som en bra idé Glömde helt att fråga varför ni har fått vattenläcka.
Då ses vi imorgon
Har precis sänkt sängen till botten. Loke ställde sig nämligen upp
Pussel: Jepp, snabba framsteg här nu Han har precis somnat duktiga killen, inga protester alls idag. Åt sin flaska, vände sig åt sidan o Zzzzz... *S*
Hoppas han sover sina 12 tim eller iaf 11 tim nu så vi får tbx dygnet igen.
Och jag hoppas det inte spöregnar imorgon då är det inget kul att gå iväg o fika
Jessica: Jag vet ju om vargtimmen men inte att den bara inträder på vintern borde det inte vara tvärtom på sommaren då det är ljust ute... Lustig kille du har
Pussel: Nix, de har inte kommit hoppas de kommer snart
Jessica: Sikket toppen jobb du har då, säg till om de behöver mer folk Jag måste ju börja söka jobb igen men det är visst svårt att hitta...
Nu duschen o sedan sängen...
Ses imorgon
Ska in i duschen nu men jag kommer till fikan
Hoppas det inte börjar regna bara...
Vi ska på auktion ikväll mitt emot Tiansgården. Någon som ska dit?
Vi har varit där innan o gjort en massa fynd, jag hoppas på billiga linnelakan som jag kan sy servetter av till Bröllopet
Sambons bror köpte ett helt nytt köksbord med 4 stolar för 250kr
Så e.m blir stressig efter fikan *S*
Vi ses!
Godmorgon!
Idag väntar jag besök från mamma o pappa de ska stanna över helgen o hjälpa oss med tomten. D jobbar idag o ska sedan på inflyttningsfest.
Var iväg o handlade massor med blöjor på Lid´l igår 2 pkt för 99kr. Så nu har vi nog 600 blöjor här hemma, undra hur länge de varar *S*
Vi var på auktionen med, Loke tyckte det var jätteskoj, pratade med alla o skrattade.
Vi köpte en stor bilmatta åt honom för 50kr
Tack för fikan igår Mia trevligt med lite prat om ditt o datt. Loke gillade ju drickan så jag får nog köpa hem här Han somnade direkt jag la honom i vagnen, jobbigt att fika ju
Casper somnade väl inte i bilen hem.
Men vi saknade ju er andra... Pussel håller tummarna för att mamma blir bra igen, förstår att det är superjobbigt för dig/er o inte minst henne.
Pussel: Fick du korten igår, såhär fin blev Loke Perfekt inför morsdag.
Pussel: Ja du får scanna korten o visa när du hinner. Vill ju se vilket det blev
Godmorgon tjejer!
Hur har helgen varit?
Vi har rensat bort stubbar o hela muren är nu på gräset o hålet igen fyllt. Fy vilket slit det var, känner mig öm i hela kroppen. Men nu börjar verkligen tomten se hyffsad bra ut.
Jessica: Jadu, jag o Emma kämpade länge för att få honom att ens lé, butter o svårflörtad som 17. Men till sist så gick det o det är ju tur att cameran är snabb
Perfekt morsdagpresent blir det. Är faktiskt helnöjd med korten tycker dem är jättebra.
mmian: Välkommen till tråden o till oss! Jag är sambon (snart gift) o har en son Loke 8 mån. Vi flyttade till vårt hus i Bromölla för 1 år sedan. Och området heter...Eh...hmm...hahah, jag vet inte vad vi bor *ASG* Det ligger iaf nära Öppna förskolan Någon som vet vilket område jag bor i
Godmorgon
Vilket härligt väder vi lär få idag, termometern står redan på 22gr i skuggan.
Insåg imorse att jag behöver sommarkläder till gossen, shorts, fler kortärmade bodysar o badkläder. Det ska visst finnas badkläder med inbyggt solskydd, någon som vet något om dem?
Och var får jag tag i en solist till vigseln?
Korkad fråga kanske men hur gör jag för att ta bussen till Kristianstad o vidare till N.Åsum?
Vilken buss, pris o hur gör man med vagnen?
Känner mig så dum har inte åkt buss på 10 år o ännu mindre med vagn *S*
mmian: Tack för svar på korkad fråga, verkar ju inte så svårt så jag ska nog klara av det
Som svar på din korkade fråga säger jag " Godtemplarvägen" ett stort rött hus vid vägen. Fast de har sommarstängt nu.
Vet inte om det finns något annat ställe att gå till över sommaren...
Måste bara fråga var ni flyttat in...har nämligen flyttat in någon nära mig i ett hus som är väldigt övervuxet typ. Tänkte det kanske var ni
mmian: Aha, då är det inte vi som blir grannar
Tror inte att Öppet hus huset är till salu, måste vara ett annat hus.
Men Roisin vad läskigt för jag undrade just igår kväll hur det gick där borta, tänkte att jag skulle skriva o fråga idag. Men jag hann inte Nu vet jag att allt var toppen där ju, fasiken vilken upplevelse det måste ha varit. Klart du är avundsjuk, fast han hade väl massor med presenter med sig hem
Pussel: Aha, då vet vi varför du inte är så aktiv. När ska de bli klara med renoveringen då? Måste ju säga att det är ju väldigt olämpligt att det händer just nu. Vet dem hur vattenläckan uppstod?
Tinkerbellan: Nix, skriver inte blogg räcker bra med gossens hemsida
Så den stora frågan när ska vi fika?
Nästa vecka har jag nog inget planerat...skulle isf vara på onsdagen då sambon är ledig som jag är upptagen. Men annars kan jag ficka närsomhelst
Pussel: Usch, vad jobbigt. Vi har en stor gäststuga med toa som ni gärna får låna
Har du talat med hyresvärden? Kanske de kan skynda på lite med renoveringen med tanke på ditt läge. Kan ju vara värt ett försök.
Fast ni får ju en snygg lgh sedan