Inlägg från: Jessica23 |Visa alla inlägg
  • Jessica23

Bromölla del III

Pierre är ju på högskoleprovet hela dagen så jag kommer inte ifrån!
    Hon hade nästan 38 graders feber och då vill jag inte släppa iväg henne till simningen!

Jag sparar alla kakor till nästa fika då vi förhoppningsvis inte är sjuka!

Hoppas ni får kul idag, och vilka toppen karlar ni har. Min skulle aldrig på något vis följa med mig på våra fikaträffar.Fast ärligt talat hade jag inte heller velat ha med honom för han får myror i brallan av att sitta still.

• Jessica23

Från nästa vecka kan jag fika vardagar också

Då är jag en lycklig arbetslös och studerande mamma på kvällstid.

Har faktiskt fått jobb heltid hela sommaren i kristianstad plus att jag tänkte läsa på distans under sommaren med, om jag nu orkar det förstås!

• Jessica23

Själv har jag legat i soffan och spytt hela kvällen igår.
    Hoppas ingen av ungarna blir så dåliga för jackie hade ju bara ont i magen :(
    Finns inget värre än maginfluensa ju, och idag ska Pierre till Göteborg och se Bob Dylan så det blir till att bita ihop och försöka sysselsätta barnen så gott det går.

• Jessica23

Charro: Hur löste du krashen då? Jag ska rosta lite bröd o dricka cola light ikväll då:)

Får hoppas jag palla vara på kursen mellan 9-11.30. Bara inte ungarna blir dåliga för Pierre åker till Oskarshamn imorgon och är borta tills tisdag så då måste ju jag hämta dem. Får hoppas jag hinner besöka gymmet med ju!

Måste skryta lita också, sen jag lämnade min arbetsplats från helvetet har jag nästan gått ner 5 kg!!!! Va glad jag är då och blir ännu mer sporrad att träna vidara nu. har ju säkert gått ner mer nu när jag missade min lördagskväll med godis i soffan ju :)

• Jessica23

Vilken dag, har promenerat 5 km. till och från högskolan sedan varit på gymmet i 40 min.

Kursen i didaktik verkar ganksa enkel men mycket hemmastudier så nu har jag en inlämningsuppgift till nästa måndag :)

Imorgon börjar kurs 2, löärand ei klassrummet mellan 18-21.

Bara och kämpa på :)

Hoppas jag kan hänga med på nästa fikan, nu till helgen ska vi nog till Maria magdalena vårmarkand i Åhusparken, men vi är ju hemma torsdag till söndag om nån annan är sugen på fika?

• Jessica23

Charro: Det är skyltat från stan att det är 2,5 km till högskolan och fram o tillbaka blir det 5 km :)
    Didaktik är detsamma som undervisning, vi har bara tre träffar på högskolan o en massa hemarbete.

Idag har jag gått 40 min, ner till byn och hem Varit på bibblan o bokat nya böcker samt besökt arbetsförmedlingen. USH fic betal 210 kr i förseningsavgifter på bibblan INTE kul :(

Nu ska jag dricka kaffe alldeles ensam och sen ska jag till högskolan igen. har satt upp mig som vikarie i kommunen idag igen o väntar på att de nu ska ringa mig!

Ska vara på gymmet senare 1 timme plus gå till högskolan från centrum sen äntligen klockan 21 idag träffar jag Pierre. Inter sett honom sedan i söndags eftermiddag.

Ha de skönt i regnet nu, o tänk att det behövs regn också (ibland)

• Jessica23

Charro: Du kan köpa stegräknare billigt i många affärer, de är superbra och verkligen motiverande att bära. Man bär gå 10 000 steg varje dag! Det tror jag att jag gör iallfall!
    Ska du iväg nu under påsken då?

• Jessica23

Charro: Lycka till!!! Mitt bröllop är mitt allra finaste minne med min man, förutom våra barn då förstås :) SEn behöver det inte kosta 100 000 att gifta sig, vi kom undan med 35000 inklusive 1 v på rhodos i bröllopsresa

• Jessica23

Vi hade catering till 16 personer och det blev 3500 kr inklusive 2 serveringspersonal. Lokalen kostade 1000 kr tror jag. Dyrast vaj ju min klänning på 6000 kr och det andra, dyrast var resan för den kostade 12000 kr. Men jag hade precis fått ärva av min mormor så jag hade råd just då,
    Har ju hört nu att mitt bröllop var löjligt billigt jämfört med många andra. Men jag var glad och nöjd.
    Vi hade dessutom öppen bar så folk fick dricka så myclet de ville utan att betala men det löser man genom ett besök i tysland!

• Jessica23

Hejsan!!!

Här ligger mannen sjuk sedan 5 dagar i hög feber :( Inge kul och skötta unagr och man och hund själv så länge :(

Hur blev det med fika?
    Jag har ju litteraturseminarium nästa vecka så denna veckan ska jag läsa kursböcker! Men tänker hämta ungarna vid 14 på dagis och jag fikar gärna då :)

NU ska jag ner i bastun och svettas sen blir det väll att degga i soffan med Dylan för han har blivit superkvällspigg och är riktigt trevlig som sällskap. Förrutom att han pratar oavbrutet nu när han kommit på hur man gör :)

Svar på tråden Bromölla del III