Julimammor-06 !?
Hej hej!
Jag har inte varit med i nån gravidtråd och därför har jag inte blivit insläppt i nån av julitrådarna. Vore kul om man fick vara med från början här. Går det bra?
Har en Billy som är drygt 2,5 år och en Alma som är född 10/7-06.
Alma har fått två tänder där nere för en månad sen, vet inte om de övre är på g. Tycker hon har kliat och dreglat sen hon föddes i princip
Men Billy har också varit väldigt dreglig av sig. Är väl ärftligt kanske
Hon sitter sedan hon var prick 5 månader och började krypa när hon var 6,5. Har inte ålat innan dess som brorsan sin gjorde.
Började ställa sig upp i spjälsängen några dagar innan hon blev 6 månader och när hon började krypa så kunde hon ställa sig upp mot möbler också. Nu står hon när hon håller i sig med en hand och har de senaste 2 veckorna börjat släppa taget och stå själv korta stunder vilket har resulterat i några blåmärken här och där
Men skam den som ger sig!
Alma har varit sjuk ofta sen hon föddes (förkyld, magsjuka, hosta mm). Tror det är brorsan som drar hem massa baciller från dagis.
Hur som haver så har det resulterat i att hon hoppat upp och ner i vikt mycket och just nu måste jag börja mata henne på natten igen för att hon ska ta igen förlorad vätska och vikt sedan hon var magsjuk. Jobbigt, men jag har blivit van att få göda henne på nätterna nu
Annars äter hon jättebra när hon är frisk. Välling, gröt och 6-månadersmatburkarna.