• Agoo

Hur mycket mer i månadskostnader blev det efter att ni köpte diskmaskin?

Jag och sambon funderar på att köpa diskmaskin, så less på o diska dag ut o dag in

Men hur mycket mer blir det i månadskostnas ungefär? Vi bor i lägenhet där vattnet ingår i hyran så det är väl endast elen då jag syftar på!?

• Svar på tråden Hur mycket mer i månadskostnader blev det efter att ni köpte diskmaskin?
  • MsRahkonen

Vi har inte märkt någon skillnad i kostnad sen vi skaffade diskmaskin...

• Agoo

MsRahkonen : inte ? vad bra

puffar

• Agoo

26 klick o inget svar.. vad är detta?

blir nog inget svårt val om man ska köpa diskmaskin om det inte blir någon skillnad på elräkningarna

• Dundermamman

Vi har inte heller märkt någon skillnad varken i elförbrukning eller vattenförbrukning!
    Se till att köpa en maskin som är A-klassad rakt igenom, de är mest ekonomiska!

• Joker

Du kan göra en överslagsberäkning. Kolla hur många kW diskmaskinen drar och gångra med hur många timmar ett program tar och hur många gånger du kör diskmaskinen i månaden. Då får du fram antalet kWh per månad. Uppskattningsvis kostar en kWh en kr.

• Joker

Vår diskmaskin drar lite drygt 1 kWh per disk, alltså 1 krona per disk. Den körs nästan 1 gång per dag så det blir ca 30 kr/månad.

• Agoo

inte mer? Alla som säger att diskamskin e såååå dyrt o det ska du inte ha ... blir nog en diskmaskin iaf.. ska visa detta för sambon när han kommer hem från jobbet

tack så jätte mycket för alla svar !!

• Alexandra aspioti
    är det inte så att det är dyrare att ha diskmaskin när man bor i hus? och att det är det dom som säger så syftar på...fast jag vet inte...undrar om jag får ställa en fråga till er som vet.Jag bor i lgh och har precis köpt tvättmaskin, blir det mycket dyrare?
Svar på tråden Hur mycket mer i månadskostnader blev det efter att ni köpte diskmaskin?