• Jennysimba

Helsingborgs bb, erfarenheter därifrån ?

Hej

Vad har ni för erfarenheter från Hbg:s bb ? Bra eller dåliga ? Berätta gärna.

• Svar på tråden Helsingborgs bb, erfarenheter därifrån ?
  • lilllinda

Helt ok. de som jobbar där är bra. efter förlossningen låg vi på bbavd så egenvården har jag ingen erfarenhet av, men jag har hört att där är helt ok. Sen vill man ju oftast åka hem så fort som möjligt, var man än är så är det ju skönast att få komma hem..

• Jennysimba

Jag har visserligen varit på studiebesök där men man vill ju gärna veta hur man blir bemött, hoppas bara att man får ett rum med sundsutsikt, jag blev förvånad att dom har två "badrum" med rymliga badkar fy vad skönt med ett varmt bad mmmmm. Nu kan jag ju inte det för jag ska snittas men till alla som ska föda normalt kan det ju vara skönt.

• lilllinda
    man blir bra bemött, de är lika profesionella som all annan sjukvårdspersonal och bemöter alla på ett vänligt sätt. har aldrig hört annat. 
    Badet är jätteskönt, man kopplar verkligen av. Personalen tänder ljus och man kan lyssna på musik. Verkligen mysigt!
    Ang rum med sundsutsikt så finns det viktigare saker att tänka på om jag ska vara helt ärlig... men det kanske var ett skämt..
  • lykta

Jag födde på Helsingborgslasarett våren -06 (1:a barnet) och fick ett fantastiskt bemötande!
    När vår son var född lämnades jag och sambon själv med vår lille bebis i ca 1 timme innan de kom in och mätte/vägde honom, det uppskattade vi verkligen!!! Eftersom jag sporack ganska mycket hamnade vi på BB som ligger alldeles intill förlossningen. De som jobbar där är helt underbara och hjälpsamma och jag/vi fick mycket hjälp och tips!

Tyvärr är det ju så att pappan inte alltid pga platsbrist får stanna kvar på natten, men jag tror att de försöker hålla familjen samlad om det finns möjlighet!

Ang allt tjaffs om att man får träffa sina besökare i hisshallen om man ligger på BB, kan jag bara säga att det var rätt skönt faktiskt, man är grymt trött och vill nte ha en massa "långa" besök. När man fick ta emot besökarna i hisshallen kom de dit, gratulerade, tittade på bebisen, pratade lite sedan var det liksom klart och alla var nöjda o glada. Jag tror inte risken för sjukdomar/bakterier som smittar barnet är större i hisshallen än inne på BB, hade det varit så så hade de ju aldrig tillåtit besök i hisshallen och det är skönt att det inte "ränner" en massa människor inne på avdelningen!!!!!

Lycka till alla med era förlossningar, det är en underbar upplevelse!!!!

• lykta

Ha ha Jennysimba, havsutsikt!!! När du ligger där med ditt knyte på bröstet är havsutsikten det SISTA du bryr dig om!!!!!!
    Vi hade utsikt på bb, men inte sören var det något som fashinerade oss, vi hade bättre saker att kolla på!!!

Fast under förlossningen hade vi fönster ut mot stenbocksgatan (förlossningen ligger ovanpå där ambulansbilarna står vid akuten)
    och jag var skitnojjig över att någon skulle kunna sitta med kikare i sin lägenhet och kolla in i rummet där jag låg....
    Bm garanterade dock att man inte kunde se in!!!!!

• lilllinda

lykta, på tal om utsikt så hade vi fönster mot kyrkogården under förlossningen... men det är ju inte utsikten man är där för.

• Fostermamman

Låg på egenvården efter förlossning. Positivt där är ju att man kan rå om sig själv om man önskar och att pappan kan vara med hela tiden. Trist dock att det inte finns några fönster. Åkte hem efter 15 timmar därnere.
    Ps. Hade sundsutsikt på förlossningen vilket jah noterade när jag kom in på rummet. Det föll snabbt i glömska kan jag lova.

Svar på tråden Helsingborgs bb, erfarenheter därifrån ?