White Trash
I Sverige använder jag det i betydelsen för en viss typ av vit svensk underklass, outbildade, unga föräldrar, låginkomsttagare...
Alla arbetare eller låginkomsttagare är inte white trash. Det sitter i intellektet.
I Sverige använder jag det i betydelsen för en viss typ av vit svensk underklass, outbildade, unga föräldrar, låginkomsttagare...
Alla arbetare eller låginkomsttagare är inte white trash. Det sitter i intellektet.
Bluescreen:
"Men vilken läskig uppfattning du har! Jag är ensamstående (nåja, ensamboende) ung mamma och min son heter (hör o fasa) Liam. Jag är outbildad (ett litet tag till, studerar nu) och mitt yrke är ett låginkomstyrke. Gör det mig till White Trash (skräp/sopa)?
Eller ändras din bild av mig om jag säger att min IQ ligger på 116?"
Läste du ens vad jag skrev?! De verkar inte så på ditt svar.
Läste du kanske bara halva inlägget? Jag vill ha en motivering till varför min uppfattning är läskig tack.
Jag kan hålla med om att orden "vit skräp" är onödiga. Inga människor är skräp och en människas värde avgörs inte av klasstillhörighet. (papegoja)
Bluescreen:
"Iluvia; Att döma ut människor till att bli kallade White Trash beroende på samhällsgrupp tycker jag ÄR en läskig uppfattning. Du svarade ju dock själv nu att uttrycket är onödigt och det var ju bra, dock förstår jag inte varför du då använder det."
Vad trodde du white trash betydde? Hade du missat att det var starkt förknppat med klass och social status?
Att olika samhällsgrupper existerar är vi överens om? Trodde du att överklassen kallades för white trash? Jag förklarade hur jag tolkade uttrycket white trash och det tyckte du var läskigt? Herregud.
Därför att uttrycket har blivit ett begrepp för en viss typ av människor. Du ska inte ta det ordagrant. Jag tycker inte att "överklassen" står över andra människor men jag använder uttrycket.
Jag o mina killar:
"Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash."
Oj! Finns det någon som tycker det?!
regn
Vind = viento
Jag o mina killar:
Jag tror att du har missförstått grovt. Vill du att jag ska förklara?
fisbubbla:
Man vet att vissa namn är vanligare i vissa samhällsgrupper än andra. Det är ett faktum.
Nu får du förklara. Vad ska man ha ett namn på och vad ska vara vanligt?
Har du någon pasande synonym som man kan använda?